خبرگزاری کار ایران

حمیده زرآبادی مطرح کرد؛

شریعتمداری نیاز امروز نظام اداری و اجرایی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۸۱

کمتر از یک ماه دیگر تا شروع بزرگ‌ترین رقابت سیاسی کشور باقیست و این روزها همه نگاه‌ها به بررسی شورای نگهبان است تا ببینند بالاخره چه افرادی تایید صلاحیت خواهند شد.

به گزارش ایلنا، یکی از افراد ثبت‌نام‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر کنونی تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. شریعتمداری را باید در دسته‌بندی‌های سیاسی در جبهه اصلاحات قرار داد؛ مردی که روزگاری در دولت اصلاحات وزارت بازرگانی را برعهده داشت و در دولت یازدهم معاون اجرایی رییس جمهور بود و سپس در دولت دوازدهم به ریاست وزارت صمت رسید و در ادامه راه و با رای بالای نمایندگان مجلس دهم راهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد. 

حال، این مرد کهنه‌کار سیاسی را باید یکی از شاخص‌ترین نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری دانست. از این‌رو فرصت را مغتنم شمردیم و به سراغ سیده‌حمیده زرآبادی یکی از نمایندگان مجلس دهم رفتیم تا نظرات او را در خصوص محمد شریعتمداری جویا شویم. 

زرآبادی در این رابطه گفت: آقای محمدشریعتمداری هر برنامه‌ای که در مجلس برای گرفتن رای اعتماد اعلام کرده بود از جمله شفافیت، مبارزه با فساد اداری، جوان‌گرایی و… را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واقعیت تبدیل کرد. 

وی افزود: او پایبند به وعده‌های خود بود از این‌رو فهرست اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هیچ‌گاه انتشار عمومی پیدا نمی‌کرد را منتشر کرد. ایشان علیرغم مخالفت‌ها و مقاومت‌ها، با راه‌اندازی سامانه شفافیت، اسامی هیات مدیره‌ها را به‌طور کامل در دسترس همگان قرار داد تا نشان دهد شعار وقتی زیباست که با عمل توام شود. 

نماینده سابق قزوین تصریح کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و فراگیر و همچنین راه‌اندازی سامانه برای ثبت درخواست و سایر مراحل که امکان هرگونه دخل و تصرف را به حداقل ممکن رساند از جمله تلاش‌های آقای شریعتمداری بود. مجموعه تصمیم‌گیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اولین بار در تاریخ نظام اداری کشور فهرست اسامی وام‌گیرندگان و مشخصات کامل طرح و آدرس محل اجرای طرح را به تفکیک استان و شهرستان منتشر کردند و به‌صورت هوشمند دائماً آن را بروزرسانی کردند تا همه نسبت به موضوع آگاه باشند. 

زرآبادی یادآور شد: نظارت درست و منطقی، بکارگیری جوانان در سطوح مختلف وزاتخانه و سازمان‌ها و کارآمدتر نمودن سیستم اداری وزارتخانه و شجاعت و جسارت و باور به میدان دادن جوانان از ویژگی‌های آقای شریعتمداری است و حقیقتاً او با این موضوع، شعاری برخورد نکرد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، آرزوی دیرینه این قشر بود که با هوشمندی و درایت و شجاعت بالا و تعامل با سایر اجزای دولت از اقدامات ماندگار دوران آقای شریعتمداری است. از طرفی، توجه به گسترش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و باور به سازمان‌یابی و مشارکت اجتماعی منطقی و نهادمند در عملکرد ایشان کاملاً محسوس است. 

زرآبادی در ادامه عنوان کرد: تصمیم‌گیری در مزد کارگران و افزایش منطقی آن در سایه تعامل بی‌نظیر ایشان با کارگران و کارفرمایان و ایجاد اجماع در پذیرش آن از اقدامات موفق ایشان بوده است. حذف دفترچه تامین اجتماعی و توجه به درمان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از تصمیمات شجاعانه شریعتمداری بوده است که علیرغم مشکلاتی که در ابتدای هر کار بزرگی وجود دارد به مراحل بلوغ خود نزدیک شده است. همچنین افزایش ۷.۵ برابری مستمری مددجویان بهزیستی در سایه توجه به شفافیت محقق شده است. 

عضو سابق فراکسیون زنان مجلس بیان کرد: حاکمیت داده محور مسیری برای حکمرانی مطلوب و اقتصاد دیجیتال است که پایه‌های آن در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت هدایت شریعتمداری گذاشته شده است و شناسایی خانوارهای نیازمند، حمایت بدون نگاه‌های تبعیض‌آمیز قومیتی، جنسیتی، مذهبی و… صرفاً با اتکای به داده‌های ثبتی از جمله اقدام عملی در این خصوص است. تغییر رویه آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و راه‌اندازی مراکز مهارتی جوار کارگاهی و متناسب‌سازی آن‌ها با نیازهای بازار کار و توجه به عدالت آموزشی برای مناطق کمتر برخوردار از اقدامات مدت حضورشان در این وزارتخانه است. 

وی افزود: مثال‌های متععدی از توجه به معیشت کارکنان و ارتقاء بهره‌وری در جهت کارآمدتر نمودن سازمانی وجود دارد که علیرغم گستردگی حوزه‌های تحت مدیریت آقای شریعتمداری با هوشمندی بالا و خستگی‌ناپذیری در بسیاری از عملکردهای سه سال گذشته وزاتخانه و سازمان‌ها قابل مشاهده است. بورسی نمودن شرکت‌های بزرگ و شفافیت مالی و انتشار حساب‌های مالی در کدال بورس در زمان وزارت بازرگانی توانست دیپلماسی اقتصادی را فعال نماید و ایران عضو ناظر WTO شد. 

زرآبادی در پایان گفت: همه این موارد نشان از ویژگی‌های شخصیتی باهوش، با توانایی بالا، خستگی‌ناپذیری و شجاعت در تغییر و تحول است. صرفاً تمایل به اصلاح امور قطعاً نمی‌تواند به تحول منجر شود، بلکه شجاعت در تصمیم‌گیری و جسارت در اقدام است که با شرایط موجود، کمبود بودجه‌ها، تحریم‌ها، عدم‌همکاری بین دستگاهی و همه دشواری‌ها به اصلاح امور و کارآمدی در عمل منجر می‌شود. لذا چنین شخصی مثل آقای شریعتمداری را می‌توان نخبه اجرایی نامید و او نیاز امروز نظام اداری و اجرایی کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز