خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری آبادان دو ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند/ نهادها بدهی‌هایشان را بپردازند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۵۳۱

هزار و ۸۰۰ کارگر شاغل در شهرداری آبادان در استان خوزستان حدود دو ماه معوقات مزدی طلبکارند. به گفته کارگران، شهرداری از نهادهای مختلف ازجمله پالایشگاه بابت عوارض آلایندگی طلب انبوه دارد.

کارگران شهرداری آبادان با بیان اینکه کارگران این مجموعه در سال جاری حقوق دریافت نکرده‌اند، به خبرنگار ایلنا گفتند: مطالبات ما به حدود دو ماه رسیده و آخرین مزدی که دریافت کرده‌ایم مربوط به اسفند بود که به صورت پایه حقوق پرداخت شده است.

این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت مزد بارها با مسئولان شهری شهر آبادان صحبت کرده‌ایم، افزودند: مسئولان شهری همواره اذعان دارند که این واحد خدمات شهری چندین سال است در دریافت عوارض و بدهی‌های خود از ادارات بخش خصوصی و نهادهای دولتی دچار مشکل است.

به گفته یکی از کارگران؛ بخش عمده‌ای از طلب شهرداری به پرداخت نشدن عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان مربوط است که پرداخت آن ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر با احتساب اردیبهشت ماه، کارگران دو ماه معوقات مزدی طلبکارند و شهرداری در زمینه پرداخت حق بیمه نیز با مشکل روبرو است، افزود: اگر مطالبات شهرداری به موقع پرداخت شود، مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران نیز به موقع پرداخت می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه تلاش مدیریت شهری آبادان برای پیگیری مطالبات کارگران شهرداری درخور توجه است، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل شهردار پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و هزینه‌های جاری شهر از نهادهای دولتی وخصوصی است اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده است.

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به بدهی سنگین نهاد‌های خصوصی و دولتی به شهرداری بعید می‌دانم شهردار بتواند به این زودی بدهی خود را بابت عوارض ساخت وساز وآلایندگی صورت کامل دریافت کند، افزود: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکل و شرایط کارگران شهرداری آبادان همچنان ادامه‌دار است.

به گفته وی، باتوجه به اینکه مبلغ طلب شهرداری هر ماه بیشتر می‌شود، بنابراین به دلیل پرداخت نکردن و پرداخت ناکافی بدهی‌ها به شهرداری کارگران به سختی اموراتشان را می‌گذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز