خبرگزاری کار ایران

کارنامه وزیر کار در استفاده از جوانان، زنان و اقوام

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۱۰۰

کارنامه سه‌ساله حضور شریعتمداری در وزارت کار نشان می‌دهد که افراد منصوب شده در این وزارت‌خانه از متولدین سال ۱۳۵۵ به بعد در رده‌های شغلی معاون مدیرکل، مدیرکل، معاون وزیر، رییس سازمان، عضو هیات مدیره، مدیرعامل و معاون شرکت‌های بزرگ حدود ۶۸۳ نفر بوده‌اند که از این تعداد انتصاب ۴۴نفر اهل سنت و ۱۲۶ نفر نیز از زنان بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین مرتبه در جلسه رای اعتماد مجلس بود که شریعتمداری اولین وعده در مورد استفاده از جوانان را داد. او در این جلسه گفته بود: «در مسائل عمومی اصل شایسته سالاری و به کارگیری مدیران شایسته را در وزارت کار انجام خواهم داد تا جوانان دانشمند و فرهیخته کشور در پشت میزهای مدیریتی حاضر شوند و تعهد می‌کنم که بین زنان و مردان برای انتصاب مدیران تفاوت قائل نشوم». 

کارنامه سه‌ساله حضور شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم نشان می‌دهد که افراد منصوب شده در این وزارت‌خانه از متولدین سال ۱۳۵۵ به بعد در رده‌های شغلی معاون مدیرکل، مدیرکل، معاون وزیر، رییس سازمان، عضو هیات مدیره، مدیرعامل و معاون شرکت‌های بزرگ حدود ۶۸۳ نفر بوده‌اند که از این تعداد انتصاب ۴۴نفر اهل سنت و ۱۲۶ نفر نیز از زنان بوده‌اند. همین انتصاب‌ها هم باعث شده است که میانگین سنی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ده سال و در هیات مدیره شرکت‌های تخصصی نیز ۱۲ سال کاهش داشته باشد. 

پس تا اینجای کار شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانسته است جوانان، زنان و اهل سنت را در پست‌های مدیریتی بکار گیرد و باید دید که وعده انتخاب یک سوم وزرای دولت احتمالی‌اش از میان جوانان چقدر عملیاتی می‌شود. 

در جدول زیر می‌توانید روند استفاده از جوانان، زنان و اهل سنت در پست‌های مدیریتی وزارت کار را مشاهده کنید:

کارنامه وزیر کار در استفاده از جوانان، زنان و اقوام

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز