خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

حذف ۲۵ میلیون صدور دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در طول سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۰۰۸

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با حذف دفترچه‌های کاغذی از صدور سالانه ۲۵ میلیون جلد دفترچه جلوگیری و در هزینه چاپ و تهیه کاغذ صرفه‌جویی شده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد غریب در مراسم معارفه مدیرکل جدید تأمین اجتماعی استان اردبیل به شرکای سازمان تأمین اجتماعی و تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به عنوان بازوان توانمند سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما در انجام وظایف سنگین نیازمند انسجام مدیریتی در سطح ملی و استانی هستیم.

وی تصریح کرد: با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دو سال اخیر در رأس این سازمان، خدمات بی‌نظیری در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی آغاز شده و همچنان این فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: اگر زمانی حذف دفترچه‌های کاغذی و تمدید اعتبار آن‌ها آرزوی دست نیافتنی بود، از اسفندماه سال گذشته و در یک زمانبندی یک‌ساله سعی کردیم تا به صورت کامل صدور دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی از چرخه حذف شده و با ارائه کد ملی بیمه‌شدگان از خدمات مختلف استفاده کنند.

غریب افزود: از آبان ماه سال گذشته اجرای طرح ۳۰۷۰ به صورت ملی آغاز شده و در قالب این طرح ۳۰ خدمت برای کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعات به انجام می‌رسد که این خدمات عمدتا به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب اجرای این طرح سالانه ۲۵ میلیون دفترچه تأمین اجتماعی دیگر صادر نمی‌شود و از ۱۰۰ میلیون بار مراجعات هموطنان در طول سال به شعبات تأمین اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

غریب رضایتمندی ۷۵ درصدی بیمه‌شدگان را از این خدمات غیرحضوری یادآور شد و اضافه کرد: با وجود اینکه تأمین اجتماعی از تنوع خدمات و مخاطبان برخوردار است اما چنین اقدامات و حرکت‌هایی به تقویت این سازمان و شرکای آن کمک کرده است.

وی به افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات برای مستمری‌بگیران و افزایش سهم سازمان در پوشش بیمه‌ای تکمیلی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه درمان نسخه‌نویسی الکترونیکی تحول عظیمی را به وجود آورده که در همه مناطق کشور این طرح با قوت در حال اجراست.

غریب در مورد متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان نیز بیان کرد: در سال ۹۸ میزان دریافتی این افراد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با پرداخت ۳۰ سال حق بیمه بود که در فروردین امسال این رقم به چهار میلیون ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حداقل دستمزد در سال جاری دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است در حالی که یک مستمری‌بگیر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارد که سه برابر سال‌های گذشته است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی به ارائه خدمات رایگان برای سالخوردگان در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی و همچنین تأمین ۸۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ برای کمک به سازمان تأمین اجتماعی و پرداختی بدهی دولت به این سازمان اشاره کرد و گفت: از تلاش و پیگیری‌های نمایندگان مجلس در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز