خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری جهرم شش ماه معوقات مزدی طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۹۹۹

کارگران پیمانکاری شهرداری جهرم در استان فارس خواستار پرداخت مطالبات شش ماهه خود شدند.

جمعی از کارگران شهرداری جهرم در استان فارس در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط دشوار زندگی خود در نتیجه‌عدم دریافت شش ماه حقوق خبر دادند و گفتند: در این اوضاع اقتصادی و علیرغم تهدید کرونا، حقوق کارگران شهرداری جهرم که تحت مسئولیت یک پیمانکار فعالیت دارند شش ماه به تاخیر افتاده و ما علیرغم همه سختی‌ها مجبوریم بدون دریافت حقوق کار کنیم.

کارگران شهرداری جهرم که از آذر ماه سال گذشته (۹۹) حقوق خود را از کارفرما ریافت نکرده‌اند، باتوجه به اوضاع معیشتی خود در این شرایط کرونایی گفتند: ما باید برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی کنیم؛ کارفرما ادعا می‌کند منابع مالی ندارد و نهادهای بالادستی همانند شهرداری و شورای شهر نیز هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند.

این کارگران با بیان اینکه سخت‌ترین کار را در این شرایط نامناسب انجام می‌دهیم و کار ما برای حفظ آرامش و نظافت شهرها بسیار مهم است، افزودند: باید شهردار، شوراهای شهر، استانداری‌ها و حتی مقامات استانی با نظارت بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها اختصاص دهند.

آن‌ها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود اظهار داشتند: علاوه بر دیرکرد در پرداخت دستمزدها، کارگران در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها نیز با مشکل روبرو هستند.

کارگران شهرداری جهرم با بیان اینکه در استان فارس زندگی می‌کنیم و توقع داریم مسئولان بیش از اینها به مساله معیشت و پرداخت دستمزد ما رسیدگی کنند، گفتند: حدود شش ماه دستمزدمان به تاخیر افتاده، ما از شهردار در مقام کارفرمای اصلی انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار پیمانکاری شهرداری بی‌اندیشد.

به نقل از کارگران؛ به این دلیل که قدرت خرید مردم پایین آمده، شهرداری‌ها نیز ضعیف شده‌اند. یکی از درآمدهای شهرداری از راه پروانه و جواز ساختمان است که به دلیل رکود در حوزه مسکن ساخت و ساز کم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز