خبرگزاری کار ایران

توضیحات سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیرامون یک گزارش

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۳۰

پیرامون انتشار گزارشی با عنوان «حکایت ناتمام حقوق معلمان و قوانین بر زمین مانده/ اجرا نشدن سهمیه ۳ درصدی استخدام/ پای درد دل‌های معلولانی که حقوق آن‌ها ضایع شده» سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، متن توضیحات که به امضای «فریبرز احمدی» رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این سازمان به شرح زیر است:

این سازمان به عنوان متولی امور آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی، تمام تلاش خود را برای اشتغال این عزیزان بعد از فراغت به کار گرفته و رویکرد آموزش حرفه‌ای را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. اجرای قانون جامع حقوق معلولان مصوب مجلس محترم شورای اسلامی در همه مفاد و بندهای آن از جمله اختصاص ۳ درصد از مجوزهای استخدامی به افراد دارای معلولیت واجد شرایط نیز مورد تاکید این سازمان بوده و همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و غیردولتی باید اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند تا فرصت‌های برابر برای افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم شده و این عزیزان بتوانند مبتنی بر توانمندی‌های خود به جامعه خدمت کنند. 

بر اساسا مصوبه شمار ۴۳۳/۱۳. ط به تاریخ ۱۳۷۹.۱۲. ۱۵ شورای عالی اداری با اختیارات قانونی مندرج در جز، ب (ب) ماده ۱ قانون برنامه توسعه و نیز اجرای بند «د» و… ماده (۲) قانون مذکور، از تاریخ ۸۱.۱. ۱ ادارات آموزش و پرورش استثنایی در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تجمیع و از تاریخ مذکور به بعد کلیه امور اداری، مالی، بازنشستگی و از جمله امور است خد امی ادارات آموزش و پروش استثنایی استان‌ها به صورت متمرکز از طریق مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت متبوع و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها انجام می‌گیرد، لذا خواهشمند است موضوع اعمال ۳ درصد سهمیه معلولان را از طریق مرکز مذکور، پیگیری شود. این سازمان در حدود وظایف و اختیارات خود آماده هر گونه همکاری در اجرای بهینه قانون جامع حقوق معلولان می‌باشد. خواهشمند است دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها به درج جوابیه این مرکز در همان صفحه و با همان قلم، اقدام لازم صورت گیرد. 

توضیحات سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیرامون یک گزارش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز