خبرگزاری کار ایران

دادستان سمنان خبر داد؛

برخورد با مقصران حادثه معدن طزره/ هیچ گونه سهل‌انگاری قابل اغماض نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۱۹۹

دادستان سمنان از برخورد بدون اغماض با مقصران حادثه معدن طزره گفت: با عوامل سهل‌انگار در حادثه معدن طزره برخورد شود.

به گزارش ایلنا، محمد شریف ابراهیمی در خصوص ریزش معدن طزره و جانباختن دو نفر از کارگران این معدن، در جمع خبرنگاران گفت: پرونده قضایی در خصوص حادثه معدن طزره دامغان تشکیل شده و پس از تکمیل تحقیقات، با افراد متخلف و سهل انگار عامل وقوع حادثه برخورد قضایی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته به تمام معادن از طریق صنعت و معدن اعلام شد تا دست به اقدام‌های پیشگیرانه برای رفع خطر از کارگران عزیز بزنند و اگر شرکت و معدنی به توصیه و دستورات پیشگیرانه قضایی توجه نکرده باشد با جدیت و بدون اغماض با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ گونه سهل انگاری از سوی ارگان‌های دولتی و معادن قابل اغماض نیست به خصوص در مواردی که دستورات قضایی برای پیشگیری از چنین جرائمی صادر شده باشد و اهمال کاری موجب وقوع یک حادثه دلخراش شده باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تصریح کرد: دادستان عمومی و انقلاب دامغان لحظه به لحظه گزارش وضعیت از حادثه معدن طزره دامغان را ارایه می‌کرد و در این زمینه پرونده قضایی تشکیل و برخورد قضایی لازم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: توجه جدی به نکات پیشگیرانه تنها مختص معادن نیست و به طور مثال اگر بارندگی در پیش باشد، قبل از وقوع دستورات پیشگیرانه صادر می‌شود و تمام دستگاه مسئول مانند شهرداری، راه و ترابری و صنعت و معدن باید به وظایف خود آگاه و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز