خبرگزاری کار ایران

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت «آتیه صبا» و «کفش ملی»

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۸۹۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی، گفت: شرکت آتیه صبا مسئول بخشی از اموال بازنشستگان است، شرکت کفش ملی جهت پرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی واگذار شد. این کارخانه هزاران کارگر داشت و امروز وضعیت آن به جایی رسیده که کارخانه و کارگر وجود ندارند. در صورتی که می‌توانست در حوزه بین الملل دارای شعب مختلف باشد و نقش بسزایی در سودآوری و خدمت به بازنشستگان داشته باشد.

محور‌های تحقیق و تفحص از آتیه صبا

وی در تشریح محورهای این تحقیق و تفحص، اظهارداشت: عملکرد شرکت آتیه صبا در خصوص شرکت‌های زیرمجموعه، قراردادهای کلان آتیه صبا، بررسی صورت‌های مالی آتیه صبا و کفش ملی، بررسی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران عامل، بررسی آیین نامه‌های اداری و استخدامی، بررسی وضعیت اموال و مستغلات آتیه صبا از محورهای مهم این تحقیق و تفحص است.

در ادامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان در خصوص این تحقیق و تفحص، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ۵ هلدینگ دارد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. یکی از این هلدینگ ها، شرکت آتیه صبا است. شرکت‌های ذیل آتیه صبا در زمینه صنعت، معدن، حمل و نقل، گردشگری و صنایع غذایی فعالیت می‌کنند. هواپیمایی آسمان و ۵۰ هتل زیرمجموعه این هلدینگ هستند، در سال ۹۶ که هنوز بیماری کرونا شایع نشده بود این ۵۰ هتل سه میلیارد ضرر دادند.

حقوق‌های نجومی و حیاط خلوت سیاسی نقاط ضعف هلدینگ آتیه صبا

وی افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر در مجموعه کفش ملی کار می‌کردند اما این مجموعه امروز فقط یک تابلو دارد و زمین آن را فروخته اند. شرکت کفش ملی زمین خورده و مجموعه‌های دیگر کفش تولید می‌کنند و در فروشگاه‌های کفش ملی به فروش می‌رسانند. این مجموعه زیان ده است و هزاران میلیارد اموال این شرکت در سطح شهرستان‌ها وجود دارد که زیان ده هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه حقوق‌های نجومی و حیاط خلوت سیاسی از مشکلات این مجموعه است، گفت: بازرسی وزارتخانه افرادی را از هیئت مدیره این شرکت اخراج کرده که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند.

در پایان نمایندگان با ۱۳۳ رأی موافق با تحقیق و تفحص از این شرکت موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز