خبرگزاری کار ایران

وضعیت کارگران ابنیه فنی بعد از واگذاری تراورس مشخص شود/ انتظار کارگران برای معرفی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره جدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۷۹۳

کارگران ابنیه فنی خطوط راه‌آهن می‌گویند: با گذشت ۶ ماه از صدور رای قطعی برگشت شرکت تراورس به راه‌آهن هنوز وضعیت حدود ۷ هزار کارگر مشخص نیست.

تعدادی از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با مطالبات بر زمین مانده کارگران ابنیه فنی در سال جاری گفتند: حدود هفت هزار کارگر ابنیه فنی حافظ امنیت ریلی کشور هستند اما چگونه کارگران خطوط ابنیه فنی می‌توانند با داشتن مشکلات صنفی فراوان، امنیت ریلی کشور را تامین کنند؟

آن‌ها با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی ما نامشخص بودن وضعیت شرکت تراورس است که از چندین ماه پیش از بخش خصوصی به شرکت راه آهن عودت داده شده است، افزوند: شنیده‌ایم بعد از اعلام چند دوره برگزاری مجمع،  اعضای هیات مدیره جدید شرکت ابنیه فنی راه آهن تراورس بدون اطلاع و حضور کارگران مشخص شده‌اند درعین حال ما کارگران هنوز از اسامی این افراد و برنامه‌های آتی آنها باخبر نیستیم.

کارگران گفتند: ماه‌هاست منتظر مشخص شدن وضعیت شرکت ابنیه فنی تراورس هستیم اما تاخیر در معرفی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت کارگران را نگران کرده است.

آن‌ها با بیان اینکه ما خواستار حذف  همه پیمانکاران در راه‌آهن هستیم، افزودند: ریشه اصلی مشکلات ما کارگران حضور پیمانکاران مختلف در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن است. همه شرکت‌های طرف قرارداد با راه‌آهن باید کنار بروند تا کارگران به بدنه راه‌آهن متصل شوند.

کارگران در ادامه تصریح کردند: سالهاست این موضوع را پیگیری می‌کنیم اما متاسفانه مسئولان با بی‌توجهی به مطالبات قانونی ما هنوز هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکاران و تغییر نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر کرده است.

 کارگران درباره سایر مطالبات صنفی خود تصریح کردند: اجرای طرح تجمیع و طبقه‌بندی مشاغل، رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، پرداخت برخی مزایای قانونی و عرفی همانند بن ماه رمبارک رمضان و دادن لباس و کفش کار بخش دیگری از مطالبات کارگران ابنیه فنی است که هنوز به صورت کامل پرداخت نشده و این مسئله امروز باعث ایجاد گرفتاری‌هایی برای کارگران شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز