خبرگزاری کار ایران

نقش شوراهای اسلامی کار در حل مشکلات کارگران/ تعاونی‌های مصرف کارگران به سمت تعطیلی رفته اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۷۱۸

گفت: راه‌اندازی تشکل‌های کارگری باعث می‌شود تا با نگاه بهتری به مشکلات کارگران توجه شود.

به گزارش ایلنا، داود میرزایی در نشست صمیمی استاندار مرکزی با اعضای تشکل‌های کارگری در خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار کرد: رشد صنعت و تولید در این شهرستان از نرم کشوری بالاتر است که افزایش تعداد کارخانجات نیازمند تقویت زیرساخت‌ها در زمینه‌های مختلف است.

وی مسکن مناسب، امکانات و خدمات رفاهی را از کم‌ترین نیازهای کارگران شاغل در کارخانجات دانست و اظهار کرد: از سویی دیگر نیاز به نیروی انسانی مورد توجه این قشر است.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: نظارت مطلوب فنی و ایمنی از سوی دستگاه‌های مربوطه می‌تواند راندمان سلامت کارگران را افزایش و تضمین کند.

میرزایی در خصوص اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان افزود: این مهم پس از  ۱۳ سال با همیاری و خوش فکری و پیگیری اقشار مختلف مردم به ویژه جامعه کارگری به مرحله انجام رسید و بطور قابل توجهی افزایش یافت.

وی گفت: امسال شاهد افزایش حقوق مطلوبی برای کارگران شاغل بودیم که توانست بخشی از عقب ماندگی‌های سال‌های اخیر را جبران کند.

میرزایی افزود: این میزان افزایش حقوق با توجه به نرخ بالای تورم و گرانی جبران ۶۰ درصد هزینه‌های زندگی را می‌کند.

میرزایی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی تهدید تحریم را به فرصت توسعه و پیشرفت تبدیل کرده است، ادامه داد: خوشبختانه  درساوه تنش کارگری و کارفرمایی وجود ندارد و مشکلات کارگری مرتفع شده و اندک شرکت‌هایی مشکل دارند که نیاز به پیگیری دارد.

وی عمده مشکل کارگری را  نداشتن امنیت شغلی، قراردادهای موقت کار در کارهای بلندمدت دانست و گفت: این امر انگیزه را از کارگر سلب کرده و همفکری و درایت در کارگران وجود ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه قراردادهای موقت کارفرما و کارگر را اذیت می‌کند، بیان کرد: باید چاره‌ای برای انزوال قراردادهای سفید امضا و موقت اندیشید.

وی با اشاره به وجود  ۶۰۰  واحد تولیدی و صنعتی افزود: باید تشکیل شوراهای  اسلامی کار  مطابق قانون، بیش از پیش شود.

میرزایی ادامه داد: وجود ۵ شورای اسلامی کار در این میزان واحد صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کاوه جای تاسف دارد.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی کار فعال در کارخانجات نباید شکننده و دکوری  باشند بلکه باید با همگرا یی با کارفرما به عنوان بازوان توانمند کارفرما و   کارگر عمل کنند.

 میرزایی در خصوص  مسکن کارگری گفت:  متاسفانه تعاونی‌های مسکن و مصرف در کارخانجات رو به تعطیلی رفته اند و تعداد اندک شماری فعالیت دارند، با فعالیت این تعاونی‌ها شاغلین می‌توانند بصورت اقساطی مایحتاج خود را تامین کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه فعالیت سازنده تعاونی مسکن  برای صاحب خانه شدن جامعه کارگری با اختصاص زمین، ترافیک سنگین مسیر ساوه به شهر صنعتی را از دیگر دغدغه‌های کارگران ساوه برشمرد و خواستار تحقق آن به عنوان هدیه‌ای ارزشمند از سوی دولت و تدبیر به این قشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز