خبرگزاری کار ایران

رشد ۲۶ درصدی تشکل‌های کارگریِ چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۰۸۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان در مقایسه با سه سال گذشته از رشد ۲۶ درصدی برخوردار شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، سیدحفیظ‌الله فاضلی در نشست نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تشکل‌های کارگری این استان به مناسبت روز جهانی کارگر، اظهارکرد: تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان از ۱۹۰ مورد به ۲۸۰ تشکل و انجمن افزایش یافته است. 

فاضلی تصریح کرد: حل و فصل و سازش بین کارگر و کارفرما را از مهمترین رویکردهای این اداره‌کل در جهت پرونده‌های سازش در استان طی سه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است همچنین نقض آرای کارگری و کارفرمایی از ۳۰ درصد به یک درصد کاهش یافته است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، تعداد کارگران این استان را ۱۱۰ هزار اعلام و اظهار کرد: این افراد با خانواده‌های خود بیش از ۴۰۰ هزار نفر جامعه کارگری استان را تشکیل می‌دهند که کارگران شاغل در بنگاه‌های اقتصادی، صنوف، رانندگان، کارگران ساختمانی و سایر اقشاری که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند را شامل می‌شود. 

فاضلی، تعداد خانوارهای برخوردار از یارانه کمک معیشتی در استان را ۲۱۰ هزار خانوار اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۵۰ هزار خانوار از یارانه برخوردار هستند که با احتساب اعضای خانوارها بالای ۸۵ درصد جمعیت استان را در برمی‌گیرد. 

وی با بیان اینکه امکانات رفاهی و تفریحی ویژه کارگران در استان ناچیز است، خاطرنشان کرد: در حوزه ورزشی استان ما تنها استانی است که هنوز یک مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کامل ویژه کارگران ندارد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به طرح‌های ورزشی استان نیز اشاره کرد و گفت: ۲۵ میلیارد تومان در سه سال اخیر به استخری شنای شهرکرد اختصاص یافته و آماده بهره‌برداری است و عملیات اجرایی ۲ مجموعه دیگر نیز در فارسان و لردگان در حال اجرا و اتمام است. 

فاضلی خاطرنشان کرد: کارگران بیشترین نقش را در جهت تحقق شعار سال ایفا می‌کنند و در خط مقدم جبهه تولید و مقاومت اقتصادی هستند. 

در ادامه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق پیش‌بینی شده در بودجه نباید تنها مختص کارکنان دولت باشد، گفت: دستمزد تمامی حقوق‌بگیران باید در لایحه بودجه متناسب با تغییرات و میزان فشار بر جامعه افزایش پیدا کند. 

احمد راستینه با اشاره به اینکه مهم‌ترین کلید حرکت به سمت آینده روشن نشاط و امید است، اظهار کرد: یاس و ناامیدی سرمنشاء رکود و مشکل در جامعه است، اگر می‌خواهیم در دنیا نقش‌آفرین باشیم باید تولید قدرت در اولویت کارمان قرار بگیرد، در جهان به هر اندازه که قدرت تولید کنیم به همان اندازه کشورمان را به رسمیت می‌شناسند. 

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال با محوریت تولید در سالیان متمادی درصدد توجه دادن متولیان به بحث اهمیت تولید با رفع موانع در این حوزه بودند، در کشور ایران می‌توانیم با ظرفیت‌های موجود سطح رفاه بالا را برای ۱۵۰ میلیون نفر فراهم کنیم و فارغ از نگاه‌های مدیریتی غلط و شرطی‌سازی اقتصاد کشور را مدیریت کنیم. 

وی تاکید کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت دیون سازمان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گرفت و تلاش می‌شود در سال آینده نیز به این مسئله توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز