خبرگزاری کار ایران

برون‌سپاری و مشکلات کارگران شهرداری زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۷۷۲

به گفته کارگران پیمانکاری شهرداری زنجان؛ از چند سال قبل که مدیریت برخی مناطق شهری به بخش خصوصی واگذار شده، هم هزینه‌های شهرداری بیشتر شده و هم تعداد کارگران کاهش یافته است و میزان دریافتی کارگران به حداقل رسیده است.

تعدادی از کارگران پیمانی خدمات و فضای سبز شهرداری زنجان در تماس با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلات کاری‌شان خود گفتند: از چندسال پیش که مدیریت برخی مناطق شهری به بخش خصوصی واگذار شده، نه تنها هزینه‌های شهرداری کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است. در عین حال تعداد کارگران کاهش یافته و میزان دریافتی کارگران به حداقل رسیده است. پرداخت حقوق‌ها در برخی ماهای سال با تاخیر صورت می‌گیرد و پیمانکاران دلیل آن را کمبود منابع مالی عنوان می‌کنند.

به گفته یکی از کارگران شهرداری زنجان؛ این شهر دارای چهار منطقه شهری است و موضوع برون‌سپاری شمار دیگری از همکاران در برخی مناطق از ابتدای سال جاری پیش مطرح است. علارغم مخالفت شدید کارگران، شهرداری به طرح برون سپاری خود ادامه می‌دهد و هرچند ماه یکبار، تعدادی از کارگران را به پیمانکاران بخش خصوصی می‌سپارد.

این کارگر شهرداری در ادامه گفت: شهرداری زنجان سال گذشته کارگران خدماتی منطقه چهار را تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری برد و عناوین شغلی همه آن‌ها را از قرارداد مستقیم با شهرداری به پیمانکاری تغییر داد. در سال جاری نیز شهرداری با فشار به کارگران منطقه یک قصد دارد مسئولیت آن‌ها را به پیمانکار جدید بسپارد هرچند پیمانکار تعیین شده اما هنوز راضی نشده با شرایط دستمزد مصوب قانونی، فعالیت خودرا با کارگران آغاز کند.

او با بیان اینکه چرا مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر زنجان به وضعیت و امنیت شغلی و سوابق کار کارگران توجه نمی‌کنند، افزود: پیمانی کردن قراردادهای کارگران تاثیر مستقیمی روی دستمزد آنان داشته به‌طوری که دریافتی آنان به حداقل کاهش می‌یابد.

این کارگر افزود: قراردادهای حجمی به شدت ما کارگران را از خود متاثر کرده و هیچ امیدواری نداریم که مشکلات‌مان از سوی مسئولان شهری و استانی برطرف شود. به همین دلیل خواسته ما از مسئولان کشوری برچیده شدن طرح برون‌سپاری است و توقع داریم شهرداری با مدیریت منابع مالی، انجام امور شهری را راسا برعهده بگیرد و خود با کارگران به صورت مستقیم قرارداد ببندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز