خبرگزاری کار ایران

احتمال سوختن کل «شهرک صنعتی لیا» وجود داشت/ انتقال کارگران به حریم امن در اسرع وقت انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۷۳

در حادثه انفجار روز گذشته (شنبه/۱۸ اردیبهشت) واحد «اولئوکیکمیکال» شهرک صنعتی لیا، کارگران این مجموعه با کمک تیم‌های امداد و نجات و هلال احمر، خارج شدند؛ چراکه احتمال انفجار شدید در مخازن «اتیلن اکساید» که برای فرایند «اتوکسیلاسیون» کاربرد دارد، وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حادثه انفجار روز گذشته واحد «اولئوکیکمیکال» شهرک صنعتی لیا، واقع در جاده قزوین-بویین زهرا، در اسرع وقت کارگران این مجموعه خارج و به حریم امن منتقل شدند. با توجه به فاصله‌ی نزدیک واحد اولئوکیکمیکال به مخازن «اتیلن اکساید» که برای فرایند «اتوکسیلاسیون» کاربرد دارد، احتمال یک انفجار بسیار بزرگ و سوختن کل شهرک وجود داشت. 

در همین حال نزدیکی مخازن و دیگ‌های شرکت دیگری به واحد اولئوکیکمیکال و نگهداری مواد شیمیایی خطرناک و سمی که برای تولید پودرهای شوینده کاربرد دارند، احتمال یک حریق به شدت گسترده را فراهم ساخته بود. 

اطفای کامل این حریق، در اسرع وقت، آنچنان اهمیت داشت که آتش‌نشانی با بیشترین تجهیزات خود را سریعا به محل رساند و هماهنگی‌های داخلی و مدیریت گروه آتشنشانان توسط HSE واحد انجام شد. به دلیل استعداد شدید مواد شیمیایی برای ایجاد ترکیب‌های جدید شیمیایی، تیم‌هایی حاضر در محل باید با هماهنگی تیم HSE دست به اطفای حریق می‌زدند؛ در غیر این صورت احتمال برهم ریختن استراتژی اطفای حریق و صدمه شدید به آتش‌نشانان وجود داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز