خبرگزاری کار ایران

رضایت‌مندی کارگران «آب معدنی داماش» از کارفرمای جدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۰۹۴

باوجود تعویق ۲ماه حقوق، قریب به۳۰ کارگر کارخانه «آب معدنی داماش» در استان گیلان، منابع کارگری ایلنا در این کارخانه وضعیت فعلی را بهتر از گذشته می‌دانند.

کارگران آب معدنی داماش، امروز شنبه (۱۸اردیبهشت ماه) به خبرنگار ایلنا گفتند: وضعیت کارخانه تقریبا از سه ماه قبل رو به بهبودی است و باوجود تعویق ۲ماهه حقوق، حدود دو تا سه ماه دستمزد معوقه از سوی کارفرمای جدید پرداخت شده و مطالبات معوقه مربوط به کارفرمای قبلی می‌شود.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «آب معدنی داماش» با بیان اینکه مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر مالکیت کارخانه جدا از پرداخت دو تا سه ماه از معوقات مزدی کارگران، کارفرما درصدد راه‌اندازی خطوط جدید و به تبع آن افزایش تعداد کارگران شاغل است.

طبق اظهارات این کارگر آب معدنی داماش، بخشی از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بود که در حال حاضر مشکلی در خصوص پرداخت حق بیمه مشاهده نمی‌شود.

وی همچنین درباره نحوه برخورد کارفرمای جدید با همکارانش گفت: مدیریت جدید بر پیشرفت پروژه تاکید دارد و در عین حال پیگیر مطالبات کارگران و سایر مزایای قانونی آن‌ها است.

او در ادامه در مورد امنیت شغلی کارگران آب معدنی داماش گفت: تعاملی که بین مدیر اجرایی پروژه با کارگران وجود دارد، باعث شده کارگران از لحاظ امنیت شغلی احساس خطر نکنند. همچنین قرار است با افزایش تعداد خطوط تولیدی کارخانه کارگرانی که سال پیش بیکار شده‌اند، به کار سابق خود بازگردند.

به گفته این کارگر، پیش از این ما کارگران برای دریافت مطالبات مردی خود هیچ پشتیبانی نداشتیم و مرتب دست به اعتراض صنفی می‌زدیم در عین حال مدیریت سابق کارخانه به عنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ بانک ملی به بهانه کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

این کارگر با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، در ادامه تصریح کرد: چندین ماه است درآمدی که از فروش محصولات کارخانه بدست می‌آید صرف هزینه‌های جاری کارخانه و معوقات مزدی کارگران می‌شود.

او گفت: در حال حاضر سه ماه است با تغییر وضعیت کارخانه، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده و امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی شاهد بهبودی کامل وضعیت این کارخانه مهم و پرداخت مطالبات معوقه کارگران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز