خبرگزاری کار ایران

درخواست «کمپین حمایت از معلولان» از وزیر بهداشت؛ تامین واکسن رایگان کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۰۳

کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت (کمپین معلولان) با ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست که زمینه دسترسی رایگان به واکسن و ارائه خدمت در محل زندگی افراد دارای معلولیت فراهم شود.

به گزارش ایلنا، متن این نامه که به امضای بهروز مروتی، مدیر کمپین معلولان رسیده، به این شرح است: 

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

با سلام و تقدیم احترام

در روزهایی که شاهد قرمزپوشی سراسر سرزمین‌مان از حیث کرونا این ویروس منحوس هستیم و در روزهایی که واکسن کرونا به مرحله کشف و تولید انبوه رسیده و وارد کشورمان نیز شده است؛ گروه‌های پُر خطر بیش از پیش محق به دریافت واکسن کرونا به صورت رایگان، آسان و قابل دسترس در محل زندگی خویش هستند. این امر نه یک ضرورت اخلاقی بلکه یک ضرورت حقوق بشری است که در چهارچوب مولفه‌های حق بر سلامت و مواد ۵ و ۲۵ قانون کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت (مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی) برای آن وزارتخانه ایجاد تعهد می‌نماید.

یکی از گروه‌های پُر خطر افراد دارای معلولیت هستند که بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا ویروس هستند. لذا شایسته است نظر به ضرورت واکنش به موقع در این برهه زمانی حساس، وزارت تحت امر آن مقام محترم اقدامات لازم را جهت در اولویت قرار دادن و بهره‌مندی حداکثری شهروندان دارای معلولیت از واکسن کرونا به شکل قابل دسترس را مبذول فرماید. 

لازم به توضیح است، نظر به آسیب پذیر بودن افراد دارای معلولیت، در بسیاری از کشور‌های جهان این گروه در اولویت واکسینه کردن در برابر کرونا هستند که بایسته است در کشورمان نیز این مهم مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است که مقصود از افراد دارای معلولیت صرفا گروه‌هایی نیستند که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند بلکه سایر شهروندان دارای معلولیتی را نیز شامل می‌شود که خارج از این مراکز زندگی می‌کنند. 

نظر به شرایط بد اقتصادی و قرار گرفتن افراد دارای معلولیت در میان گروه‌های پُر خطر از یک‌سو و دشواری در دسترسی فیزیکی به مراکز ارائه این خدمت و ضرورت ایمن نمودن گروه‌های آسیب پذیر در برابر ویروس کرونا از سوی دیگر، دسترسی رایگان به واکسن و ارائه خدمت در محل زندگی افراد دارای معلولیت از محضر عالی مورد استدعا است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز