خبرگزاری کار ایران

تجمع همزمان کارگران خدماتی و فضای سبز منطقه ۴ شهرداری زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۳۵۶

شماری از کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری منطقه ۴ زنجان در اعتراض به مشکلات صنفی خود دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح روز چهارشنبه (۱۵اردیبهشت ماه) شماری از کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری منطقه ۴ زنجان مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

کارگران فضای سبز حاضر در این اجتماع صنفی مدعی هستند که مطالبات مزدیشان از ابتدای سال جاری به تاخیر افتاده است. آن‌ها می‌گویند علاوه بر حقوق، حق بیمه آن‌ها نیز با تاخیر به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گفته کارگران فضای سبز شهرداری زنجان، پس از هر بار تجمع، مسئولان شهری یک ماه از معوقات مزدی آن‌ها را آنهم به صورت پایه حقوق به حساب کارگران واریز می‌کنند.

همچنین به نقل از کارگران خدماتی منطقه ۴ شهرداری زنجان گفته می‌شود؛ شهرداری طی چند سال گذشته، وضعیت استخدامی کارگران شاغل در مناطق مختلف شهرداری را از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری تغییر داده است. از ابتدای سال جاری نیز شهرداری با فشار به کارگران خدماتی منطقه چهار امنیت شغلی آن‌ها را معرض تهدید قرار داده است.

کارگران خدماتی با بیان اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر زنجان توجهی به مخالفت کارگران این مجموعه در زمینه حضور دوباره پیمانکاران نکرده‌اند، افزودند: این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که دو سال گذشته کارگران واحد‌های مختلف شهرداری زنجان چند بار در اعتراض به بازگشت پیمانکاران نیروی انسانی مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده بودند که موثر واقع نشد و شهرداری بدون توجه به کارگران مسئولیت بخش‌های مختلف زیرمجموعه خود را به پیمانکاران مختلف واگذارکرد.

شرکت کنندگان در تجمع صنفی امروز که مخالف تصمیم شهرداری برای تغییردادن رابطه استخدامی خود هستند، گفتند: برخلاف ادعای مدیران شهری که مدعی هستند ورود پیمانکار باعث افزایش درآمد کارگران می‌شود، با باز شدن پای پیمانکاران در مجموعه شهرداری، وضعیت امنیت شغلی و معیشتی آن‌ها بطور جدی آسیب‌پذیر خواهد شد.

به گفته آنان، پیش از این تجربه کار کردن برای پیمانکاران مختلف و بدحسابی‌های آن‌ها را داشته‌ایم و برای همین از تکرار به خطر افتادن امنیت شغلی خود به شدت نگرانیم.

آن‌ها بایادآوری اینکه هنوز به دلیل بدحسابی‌های پیمانکاران پیشین بابت معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند، افزودند: در طول چند سالی که با شهرداری زنجان به صورت مستفیم کار می‌کنیم احساس آرامش و تامین امنیت شغلی داریم اما اتفاقی که با ورود دوباره پیمانکاران برای ما افتاده باعث نگرانی ما شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز