خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارمندان رسمی هلدینگ خلیج‌فارس از اجرا نشدن افزایش دستمزد ۲۵ درصدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۲۹

کارمندان رسمی هلدینگ خلیج‌فارس خواهان افزایش حقوق و برآورده شدن برخی دیگر از خواسته‌های خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۵۲۰۰ کارمند رسمی وزارت نفت که در هلدینگ خلیج‌فارس واقع در منطقه ویژه پتروشیمی اشتغال دارند، خواهان رسیدگی به مطالبات خود هستند. 

به گفته منابع کارگری، طرح پرداخت حقوق به صورت اداره کاری و جداسازی آن‌ها از سیستم جامع وزارت نفت در دستور کار قرار گرفته و احتمال اجرای آن بسیار زیاد است. این طرح به دلیل نارضایتی پرسنل مناطق پتروشیمی در دو شهر ماهشهر و عسلویه به حالت تعلیق درآمده و در حال حاضر اجرا نشده است. این در حالی است که دیگر کارمندان دولتی از مزایای افزایش ۲۵ درصدی دستمزد برخوردار هستند. 

این منبع خبری ادامه داد: پاداش بهره‌وری شش ماهه اول و دوم مصوب نفت در سال ۹۹ به ما تعلق نگرفته است درحالیکه دیگر هلدینگ‌ها از این مزایای شغلی برخوردار هستند. «نفت کارت» یکی دیگر از مزایای نیروهای رسمی وزارت نفت محسوب می‌شود که تمامی هلدینگ‌ها نیز از آن برخوردار هستند اما ما را از این مولفه نیز محروم کرده‌اند. 

وی همچنین درباره برخورداری از خدمات درمانی گفت: بیمارستان‌های ملی نفت ماهشهر و اهواز به دلیل بدحسابی‌های هلدینگ حاضر به عقد قرارداد سالیانه نیستند و قراردادها به صورت ماهیانه عقد می‌شود. این موضوع نیز مشکلات درمانی فراوانی را برای ما به وجود آورده است. 

به گفته وی، زمان واگذاری شرکت به بخش خصوصی، هیچکدام از کارکنان طبق قانون مدیریت خدمات کشوری شانس انتقالی و جابجایی نداشته‌اند و آیتم ۱۴۵۰ که به حق ماموریت پرسنل رسمی در شرکت‌های واگذاری خصولتی اشاره می‌کند، در قبال آنها اجرا نشده است. 

این کارمند افزود: تمامی این مسائل از دغدغه‌های ما و عاملی برای بی‌انگیزگی هستند. آنچه که مشخص است، وزارت نفت ما را رها کرده و تمایلی برای رسیدگی وجود ندارد. ما در نامه‌ای خطاب به مسئولان ذی‌ربط رسیدگی به وضعیت خود را مطالبه کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز