خبرگزاری کار ایران

گزارشی از پرداخت‌های ماه مبارک رمضان و روز کارگر در ساوه/ از ۸۰ هزار تومان پاداش تا واریز ۵۰۰ هزار تومان به کارت کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۰۷۴

کارگران شرکت‌های مختلف ساوه از پرداخت‌ها به مناسبت روز جهانی کارگر و ماه مبارک رمضان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرداخت پاداش در موقعیت‌های مختلف، یکی از مزایای عرفی کارگاه‌های سراسر کشور است. کارفرمایان معمولاً برای اینکه کارگران را به کار و تولید امیدوارتر سازند، مبالغی را به عنوان پاداش یا هدیه در ایام مختلف سال پرداخت می‌کنند.

به سراغ کارگران شرکت‌های صنعتی مختلف در ساوه رفتیم تا بدانیم کارفرما قدر به حساب‌شان ریخته است و چند هزار تومان پاداش در این ایام دریافت کرده‌اند:

کارگران لاستیک پارس:

پرداخت ۷۰۰ هزار تومان پاداش به مناسبت ماه مبارک رمضان و روز جهانی کارگر؛ ۲۵۰ هزار تومان برای روز کارگر و ۴۵۰ هزار تومان برای ماه رمضان.

کارگران آرمیتاژ:

۸۰ هزار تومان به مناسبت روز جهانی کارگر.

کارگران بشکه ۲۲۰ سازی:

اعطای کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی به مناسبت ماه مبارک رمضان. کارگران این مجموعه می‌گویند: این کارت هدیه پارسال روال ماهیانه داشت اما امسال بنا به دلایل مالی فعلا ادامه نداشته و فقط در ماه رمضان به پرسنل تعلق گرفته است. البته بازهم خدا را شکر که کارفرما در این اوضاع بد اقتصادی خیلی به فکر پرسنل هست که حتی اینکه برای روز کارگر چیزی درنظر نگرفت، در مقابل این توجهات به چشم نمی‌آید.

کارگران شرکت بوتان:

اضافه کار در نظر گرفتن برای کار در روز جهانی کارگر. علاوه بر افزایش شورایعالی کار، حقوق کارگران ۱۵ تا ۲۰ درصد دیگر هم افزایش یافته است.

شرکت کاوه فلوت:

پرداخت کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به همه کارگران به مناسبت روز کارگر. انتخاب کارگر نمونه در مجموعه با حضور رئیس اداره کار و دادن جایزه به منتخبان.

در بسیاری از شرکت‌ها نیز از پرداخت کارت هدیه یا پاداش به مناسبت ماه رمضان و روز جهانی کارگر خبری نبوده است. در برخی از این شرکت‌ها، به خاطر کار در روز جهانی کارگر که تعطیل رسمی برای کارگران است، کارگران اضافه کار گرفته‌اند. یعنی حداقل قانون رعایت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز