خبرگزاری کار ایران

واریز ۷۰۰ هزار تومان به کارت رفاه "کارگران لاستیک پارس"/ در مورد صندوق پس‌انداز به تفاهم رسیدیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۹۹۲

کارگران لاستیک پارس از بهبود نسبی وضعیت در این کارخانه خبر می‌دهند.

کارگران لاستیک پارس ساوه در تماس با خبرنگار ایلنا، از بهبود وضعیت شغلی خود و رسیدن به توافق با کارفرما خبر می‌دهند.

این کارگران می‌گویند: کارفرما ۲۵۰ هزار تومان به مناسبت روز جهانی کارگر و ۴۵۰ هزار تومان به مناسبت ماه مبارک رمضان در کارت رفاهی کارگران ریخته است که می‌توانیم از فروشگاه‌ها اقلام مورد نیاز را خریداری کنیم.

آن‌ها افزودند: در عین حال مشکلی که سال قبل با کارفرما داشتیم به نظر می‌رسد که در حال حل شدن است. کارفرما قبول کرده صندوق کارگری را در دو قسط تسویه کند و نیمه دوم اردیبهشت، قسط اول آن پرداخت خواهد شد.

در اسفند ماه سال قبل، کارگران لاستیک پارس ساوه چندین روز در اعتراض به وضعیت نابسامان صندوق پس‌انداز شرکت، تجمع اعتراضی ترتیب دادند. از دهه‌ی ۸۰، کارگران کارگران لاستیک پارس براساس اساسنامه‌ی شرکت، عضو صندوق پس‌انداز شدند که در آن هر ماه، هر کارگر سه درصد از حقوق خود را پس‌انداز می‌کرد؛ کارفرما نیز ۵ درصد پرداخت می‌کرد اما کارگران مدعی هستند بعد از خصوصی‌سازی، صندوق فوق‌الذکر دیگر هیچ کاربردی نداشته است چراکه هیچ کدام از کارگران بعد از سال ۹۷، نتوانسته‌اند وام بگیرند.

حالا کارگران می‌گویند: به نظر می‌رسد اوضاع رو به بهبود است و کارفرما خواسته‌ها و مطالبات کارگران را پذیرفته است.

آن‌ها ابراز امیدواری می‌کنند: شرایط به همین ترتیب ادامه یابد و کارگران و کارفرما در همراهی و توافق با یکدیگر، بتوانند کار تولید را با بهترین کیفیت پیش ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز