خبرگزاری کار ایران

تشریح دلایل تاخیر در تعیین تکلیف منتخبان آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۲۵۱

مدیرکل منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: از کلیه حائزین شرایط حد نصاب مندرج در مفاد آگهی و دفترچه راهنمای آزمون (حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون) مصاحبه به عمل آمده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عباس اکبریان اظهار داشت: در متن آگهی (فراخوان) استخدام و همچنین مقدمه و توضیحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی قید شده است که سازمان تامین اجتماعی افراد واجد شرایط را به صورت استخدام «پیمانی و یا قراردادی» در مراکز ملکی و مراکز تحت پوشش هلدینگ درمان دعوت به همکاری می‌کند. 

وی افزود: در دفترچه راهنمای آزمون آمده است که شرط ورود به مرحله مصاحبه برای هر دو نوع پیمانی و قراردادی (شرکتی)، کسب حداقل ۵۰ درصد نمره مرحله آزمون کتبی بوده است. براساس مفاد آگهی (فراخوان) استخدام و مفاد دفترچه آزمون، از همه دارندگان نصاب ۵۰ درصد و بیشتر مصاحبه به عمل آمده است. 

اکبریان با بیان اینکه علاوه بر مفاد آگهی استخدام، در ضوابط استخدامی سازمان تأمین اجتماعی نیز شرط ورود به مرحله مصاحبه کسب حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون کتبی است، تأکید کرد: دعوت افرادی که کمتر از ۵۰درصد نمره آزمون کتبی را بدست آورده‌اند، برای جذب پیمانی برخلاف صراحت این مقررات است. 

وی افزود: با توجه به افت نیروی انسانی در چهار سال گذشته وعدم تامین نیروی جایگزین در واحدهای تابعه و همچنین شرایط حاکم بر کشور و شیوع کرونا که تامین نیروی انسانی مورد نیاز را اجتناب ناپذیر کرده است؛ از حداکثر ظرفیت قانونی برای به کارگیری نیروی انسانی استفاده شده است. 

اکبریان ادامه داد: برهمین اساس گرچه شرط ورود به مرحله مصاحبه برای نیروهای قراردادی نیز همانند جذب پیمانی کسب حداقل ۵۰ درصد آزمون کتبی ذکر شده بود؛ اما از آنجایی که با جذب این افراد در قالب نیروی قراردادی و شرکتی ضوابط استخدامی سازمان نقض نمی‌شود، امکان اخذ مصوبه از هیئت مدیره سازمان و کاهش نصاب ۵۰ درصد برای جذب قراردادی وجود داشت و این کاهش نصاب درخصوص قراردادی، گرچه با مفاد آگهی و دفترچه راهنمای آزمون تعارض داشت ولی نقض صریح ضوابط استخدامی محسوب نمی‌شود. 

مدیرکل منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: با استناد به این تفسیر و برای حضور تعدادی از متقاضیان که نمره ۵۰ درصد مرحله آزمون کتبی را کسب نکرده بودند، هماهنگی اولیه با هیئت مدیره انجام شد و این افراد برای جذب قراردادی به مصاحبه دعوت شدند. 

مدیرکل منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی دلیل ایجاد تأخیر در فرآیند مصاحبه و جذب نیرو را نیاز به کسب مجوز و طی مسیر قانونی برای جذب افراد فاقد ۵۰ درصد نمره آزمون کتبی دانست و گفت: درباره افرادی که موفق به کسب ۵۰ درصد نمره شده‌اند مشکلی وجود نداشت لذا از همه آنان مصاحبه به عمل آمد ولی برای سایر افراد جذب آن‌ها در قالب نیروی قراردادی و شرکتی ممکن ولی نیازمند اخذ مجوز بوده است. 

وی افزود: با توجه به دستور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در چارچوب مقررات هر نوع گشایش و همکاری ممکن برای تسهیل در جذب این افراد به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز