خبرگزاری کار ایران

مراسم بزرگداشت روز کارگر در قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۸۲۰

مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر با حضور هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین و حبیبی معاون سیاسی امنیتی استان و نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محوطه بازاستانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم بزرگداشت روز کارگر، عزیزاله اسدی (رییس کانون بازنسشتگان استان قزوین)؛ سیدعلی فخار (رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان)، ‌آیت‌الله اسدی (عضو شورای عالی کار و رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان)، فاطمه دیدار نو (رییس اتحادیه کارگران زن و نماینده کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان) و عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر) در خصوص مباحث روز جامعه کارگری صحبت کردند.

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین) در این‌ جلسه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید و اقتصاد و پشتیبانی تولید و مانع زادیی گفت: رفع موانع تولید با فکر و دستان کارگران زحمتکش این سرزمین محقق می‌شود.

وی با اشاره به بروز کرونا در ۱۵ ماه اخیر خبر داد: متاسفانه به بهانه کرونا موجب شدند انتخابات تشکل‌های کارگری در واحدهای تولیدی و صنفی برگزار نشود و عدم حضور تشکل‌های کارگری زمینه تضییع حقوق کارگران را فراهم کرده است.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه قرار نیست کارگری در حوزه خدمات شهری شهرداری یا هر واحد دیگری ۱۲ ساعت کار کند و حداکثر ۸ ساعت حقوق با بیمه نصف و نیمه دریافت کند، افزود: متاسفانه شاهد افزایش تعرفه بیمارستانی از ۲۲ تا ۱۱۲ درصد هستیم که مسوولان امر باید جلوی تحقق این‌فاجعه را بگیرند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با بیان اینکه با تورم افسار گسیخته قیمت کالاهای اساسی به شکل عجیبی افزایش یافته است، افزود: الان انتظارمان این است مسولان امر برای زنده ماندن کارگران تلاش کنند نه زندگی کردنشان.

در ادامه عزیزاله اسدی (رییس کانون بازنسشتگان قزوین) با بیان اینکه کانون شهرقزوین دارای ۵۳ هزار عضو اصلی و ۲۰۰ هزار عضو اصلی و تبعی است، گفت: در سال گذشته به علت مشاهده تبعیض و بی‌عدالتی بین صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشگری با صندوق تامین اجتماعی، در سطح کشور شاهد نارضایتی به شکل تحصن‌های صنفی و انتشار بیانیه بودیم که در نهایت با مساعدت دولت و نمایندگان مجلس ۸۹ هزار میلیارد تومان از محل بدهی‌های دولت به سازمان بابت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت که بخش اعظم مشکل حل شد.

وی ادامه داد: باتوجه به تورم افسار گسیخته سال‌های اخیر، مطالبه بازنشستگان مهار قیمت‌هاست چراکه افزایش حقوق‌ها در هر حال از تورم عقب‌تر است.

این فعال بازنشستگان قزوین در ادامه خواستار افزایش همکاری مدیران استان برای حل مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی شد و افزود: با توجه به شرایط موجود کشور راضی به برگزاری تجمع برای پیگیری مطالباتمان نیستم در عین حال انتظار داریم از مجاری قانونی موضوعات پیگیری شود.

همچنین آیت اسدی (عضو شورای عالی کار و رئیس کانون شوراهای اسلامی کاراستان) با قدردانی از تلاش‌های کمیسیون امنیت کارگری استان گفت: مشکلات پیمانکاران حوزه خدمات شهری شهرداری‌های قزوین رابا جدیت از طریق خود دستگاه و اداره کار پیگیری کرده‌ایم و چون کسی پاسخگو نبودند در رسانه مطرح کردیم.

وی با اظهار اینکه کارگران پاکبان، پارکینگ‌ها، اوقاف و اتاق بازرگانی و… که تحت پوشش پیمانکاران هستند از پرداخت حقوق ماهانه و بیمه کارگران طفره می‌روند، افزود: در نظام اسلامی پذیرفته نیست که کارگری برای یک‌ماه کار ۱۲ساعته یک میلیون حقوق بگیرد.

عضو شورای عالی کار کشور با بیان اینکه برای کارگران در اختصاص سهمیه واکسن شاهد بی‌توجهی هستیم، خبرداد: انشالله این هفته شاهد تصویب حق مسکن‌کارگران در هیات دولت باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین نیز با تبریک روز جهانی کارگر گفت: توسعه بدون توجه به نیروی انسانی امکان‌پذیر نیست و با حفظ کرامت کارگر و ایحاد انگیزه توسعه پایدار محقق خواهد شد.

وی توجه به نیروی انسانی در دنیا را موضوعی معرفتی دانست و افزود: پول، زمین، ماشین آلات ابزار تولیدند و عنصر اصلی انسان است که با به خدمت گرفتن ابزار ارزش افزود ایجاد کرده و رفاه را به ارمغان می‌آورد.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه هر چه در توان داریم برای بالندگی جامعه کارگری انجام خواهیم داد، افزود: دولت وارث یک خرابی بزرگی با اقتصاد منفی هشت درصد به همراه تحریم ظالمانه آغاز بکار کرد و با عنایت خدا و هدایت مقام معظم رهبری و تلاش دولت شرایط را مدیریت کرد.

جمالی‌پور با بیان اینکه کشور با همدلی و صبر در مقابل دسیسه‌های دشمن حفظ شده است، افزود: الحمدالله باتوجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در حوزه ارتقای حقوق بازنشستگان اقدام خوبی شده گرچه با معیشت عزتمندانه فاصله داریم.

وی اظهارامیدواری کرد که سال ۱۴۰۰ سال پایان رنج ملت باشد و اعتلای وضعیت اقتصادی کارگران و بازنشستگان را شاهد باشیم.

مراسم بزرگداشت روز کارگر در قزوین برگزار شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز