خبرگزاری کار ایران

بیانیه کارگران هفت‌تپه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۵۰۸

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به مناسبت روز جهانی کارگر با صدور بیانیه‌ای، این روز را گرامی داشته و به بیان مطالبات خود پرداختند.

به گزارش ایلنا، در بخش‎هایی از بیانیه کارگران هفت تپه به مناسبت روز جهانی کارگر آمده است: 

هفت تپه در سال گذشته اعتراضات طولانی را داشت که ماحصل اعتراضات دریافت حقوق‌های معوق و تمدید دفترچه‌های بیمه بود. سال گذشته تمرکز مبارزه ما خلع ید بود اما خواسته‌های دیگرمان همچون بازگشت به کار همکاران اخراجی و بسیاری مطالبات عرفی هم وجود داشتند. ما حق‌خواهی را با تحمل هزینه‌های فراوان پرداخت کردیم با این‌حال امروز متحدتریم، امروز روشن تریم و می‌دانیم چه نمی‌خواهیم و چه می‌خواهیم الان در مقطعی هستیم که ماحصل این اعتراض و اتحاد و خون دل خوردن‌های ما در حال نتیجه دادن است. 

هفت تپه باید به دولت برگردد و با مدیریت و نظارت شورایی کارگران اداره شود

اعتراض کارگران فولاد و هپکو و نفت و گاز و پتروشیمی ها، کارگران شهرداری‌ها، معلمان، بازنشستگان این نور دیدگان ما، پرستاران و کادر درمان که در قلب ما جای دارند و با فداکاری درس شرافت و آزادگی می‌دهند بیانگر این است که همه جا درد یکی است. علیه خصوصی‌سازی، علیه شرکتهای پیمانی و قراردادهای موقت ظالمانه، علیه فقر و تبعیض، علیه دستمزدهای چند برابر زیر خط فقر، هدف این اعتراضات دستیابی به زندگی بهتر و در خورشان مردم عزیز ایران است، درد کارگر درد نان شب است و زندگی بهتر و این روزها درد درمان است و دارو و واکسن. 

دردها مشترک است و راه هم قطعاً مشترک است. تجربه ما می‌گوید که ایجاد اتحاد گسترده کارگری ساده نیست اما عملی است. هر گاه کارگران با خرد جمعی وارد عمل شوند می‌توانند به قدرت اتحادشان تکیه کنند و به اهداف خود برسند. ما تاکنون اساسا با اتکا به خرد جمعی و شورائی حرکت کرده‌ایم چراکه ما کارگریم منافع واحد داریم. پس می‌بایست رمز موفقیت یعنی اتکا به خرد جمعی را تکثیر کنیم و مشکلات را یکی پس از دیگری از سر راه برداریم. 

در این ایام ما کارگران هفت تپه با هموطنانی که گرفتار این بیماری منحوس بوده و یا داغدار عزیزانشان هستند ابراز همدردی می‌کنیم و به فداکارانی که در این دوران سخت امید جامعه بودند بویژه کادر درمان درود می‌فرستیم و از صمیم قلب برایشان بهروزی آرزومندیم. 

با کارگران بخش‌های مختلف کشور برای تهیه سریع واکسن استاندارد و رایگان و همگانی همصدا هستیم و تامین هزینه زندگی و معیشت مردم و تامین رایگان نیازهای درمانی و بهداشتی را وظیفه دولت و حق همه مردم ایران میدانیم. 

در پایان مجدداً درود می‌فرستیم به تمامی کارگران ایران و جهان دستشان را به گرمی می‌فشاریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز