خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

روانشناسی شغلی به سلامت و بهره‌وری نیروی کار کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۹۲۱

شاکرمی گفت: در روانشناسی شغلی باید رضایت شغلی و بهداشت ایمنی و فشارهای روحی و روانی کار توجه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، همزمان با روز جهانی روانشناسی و در نشست اعضای انجمن روانشناسی و مشاوره ایران که به صورت وبینار در روز پنج شنبه هشتم ارودیبهشت برگزار شد، حاتم شاکرمی (معاون روابط کار وزارت تعاون کاره و رفاه اجتماعی) ضمن تبریک هفته کارگر و روز روانشناسی گفت: فعالیت مشاوره و روانشناسی شغلی در جامعه ما و سایر جوامع باید موجب افزایش ایمنی و سلامت نیروی کار و کاهش آسیب‌های شغلی شود.

وی در ادامه افزود: این فعالیت افزایش انگیزه کاری و خشنودی شغلی و مقررات سازمانی را فراهم آورد.

معاون روابط کار گفت: روانشناسی شغلی می‌تواند به سلامت و بهره‌وری نیروی کار کمک موثر و بسیار اثرگذار داشته باشد.

شاکرمی ضمن تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه مشاوره روانشناسی کار به جامعه گفت: مشاوره و روانشناسی کار به عنوان یک نیاز اساسی در زندگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: برای ایجاد این رویکرد فرهنک اثر بخش روانشاسی شغلی نباید با افراد غیرمتخصص به این مهم ورود و موجب بی‌اعتمادی جامعه بی‌مشاوره و استفاده از ظرفیت روانشناسی در کاهش بسیاری از اسیب‌های اجتماعی گرددو اعتقاد و اعتماد مردم را به بخش روانشناسی شغلی و مشاوره را کاهش دهد.

شاکرمی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تعغیرات شتابان در فرایند کار وپدیده مشاغل جدید لذا روانشناسی شغلی و ارائه مشاوره باید متناسب با این تعغیرات هماهنگ باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به معاینات قبل از استخدام افزود: استخدام به صورت غیر تخصصی عمیق روانشانس بعضا انجام می‌شود که در صورتی در زمان استخدام نیروی کاراز نظر تطبیق شرایط روحی و روانی و جسمی با محیط کار از مهمترین موضوعات در این زمینه است که می‌تواند موجب فرسودگی روحی و جسمی نیری کار شود.

وی گفت: در روانشناسی شغلی باید رضایت شغلی و بهداشت ایمنی و فشارهای روحی و روانی کار توجه شود.

شاکرمی در ادامه گفت: همچنین باید با تشکیل پرونده‌های بهداشتی و سلامت نیروی کار و انجام رسیدگی بهداشتی و روانشناسی صنعتی یا روانشناسی شغلی و پزشکی به صورت حداقل سالیانه انجام تا همواره توانمندی نیروی کار را کنترل و نظارت شود ضمن اینکه باید به استانداردسازی شرایط محیط کار که تضمین کننده سلامت نیروی کار است توجه واقدامات عملی در اصلاح ان صورت پدیرد.

حاتم شاکرمی: امروز هزینه‌ها و خسارت زیاد به دلیل غیر استاندارد بودن ماشین الات و تهجیزات تولید متوجه برخی از مشاغل می‌شود و به همین دلیل این مشاغل در ردیف کار‌های سخت و زیان اور قرار می‌گیرد و سازمانها و بنگاه‌ها و نیروهای کار هم دچار زیان حتی در منابع مادی می‌شوند.

وی در ادامه گفت: مدیریت سازمان و نهادها باید از جهت کنترل شرایط محیط کار و توجه به رضایت شغلی کارگر و یا کارمند خود از طریق بکار گیری متخصصین روانشاسان شغلی و ابا استفاده از روش‌های علمی در از آسیب‌های روحی و روانی جدی پیشگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز