خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر مطرح کرد؛

اگر مشکلات کارگران ساختمانی مرتفع نشود، شکایت خواهیم کرد/ کارگران ساختمانی گل سرسبد جامعه کارگری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۶۵۱

چهرمین روز از برنامه‌های هفته کارگر مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جشن گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و بزرگداشت کارگران ساختمانی در چهارمین روز از برنامه‌های هفته کارگر عصر امروز (چهارشنبه ۸ اردیبهشت) از صفحه اینستاگرام خانه کارگر پخش شد. 

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در این مراسم گفت: سیرت و هیبت نبوی در امام حسن مجتبی(ع) جمع شده بود. من بر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، یادگار امام حسن مجتبی(ع) در ایران سلام می‌فرستم و این میلاد فرخنده را به ایشان تبریک می‌گویم. جایگاه و عرفان ایشان بر هیچکس پوشیده نیست. من این میلاد را به ایشان و تمامی حسنیان تبریک می‌گویم. 

نماینده ادوار مردم تهران در مجلس درباره کارگران ساختمانی توضیح داد: بیمه و اشتغال کارگران ساختمانی با مشکلات فراوانی همراه است. در این روزهای کرونایی، کارگران صنعت ساختمان از فرصت اشتغال محروم یا تعداد محدودی از آن‌ها مشغول به کار هستند. در این شرایط، حمایت و برقراری مقرری بیمه بیکاری برای آن‌ها اهمیت فراوانی دارد. 

این فعال کارگری توضیح داد: متاسفانه، عده‌ای از بیمه کارگران ساختمانی سوءاستفاده می‌کنند و این موضوع باعث شده است تا بیمه آنها با مشکلاتی همراه باشد. بازرسان سازمان تامین اجتماعی باید جلوی سوءاستفاده از بیمه این گروه را بگیرند. تصمیم داشتیم با برگزاری برنامه ویژه‌ای، مطالبات جامعه کارگران ساختمان را پیگیری کنیم اما آقای شوکت (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور) از ما فرصت خواستند تا مطالبات کارگران محقق شود. 

محجوب افزود: اگر مشکلات حل نشود ما موضوع را از نظر قانونی پیگیری خواهیم کرد. متاسفانه کارگران ساختمانی روزمزد هستند و اگر سر کار نروند، مزد آن روز را از دست می‌دهند. اگر چنین شرایطی پابرجا نبود و ما از آن‌ها شکایت کرده بودیم، نتیجه حاصل شده بود. ما باید کاری کنیم تا کارگران ساختمانی گل سرسبد جامعه کارگری باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز