خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران نساجی کردستان برای راه‌اندازی دوباره کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۴۳۲

کارگران نساجی کردستان در آستانه روز جهانی کارگر از مسئولان درخواست کردند پیش از اینکه این واحد تولیدی به طور جدی‌تری دچار مشکل شود، به داد کارخانه و کارگران بیکار شده آن برسند.

منابع کارگری در نساجی کردستان با بیان اینکه چندین سال است فعالیت تولیدی این کارخانه متوقف شده است، به خبرنگار ایلنا گفتند: واحد نساجی کردستان حدود ۳۰۰ کارگر دارد که از چندین سال پیش در انتظار از سرگیری تولید در این واحد تولیدی و بازگشت به کار خود هستند.

آن‌ها با بیان اینکه این واحد با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در سال ۷۰ با ۷۰۰ کارگر شروع به کار کرد، در ادامه افزودند: به مرور با افزایش مشکلات تولید، شرایط به یکباره تغییر کرد تا جایی که بعد از سالها کار و تلاش کارفرما ناچار شد تولید را متوقف کند.

کارگران کارخانه نساجی کردستان گفتند: وجود عواملی نظیر عدم توان رقابت در بازار، بدهی بانکی و رغبت و انگیزه سرمایه‌گذار برای تداوم روند کار در تعطیلی این واحد تولیدی تأثیر بسزایی داشت و علی‌رغم حمایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت نهایتاً این واحد از ادامه تولید بازماند.

آن‌ها گفتند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار برای ما هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید وجود ندارد اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه با بیش از ۲۰سال سابقه تولید منسوجات حمایت کند، می‌توانیم به کار قبلی خود بازگردیم و در عین حال امکان اشتغال جوانان بیکاری که جویای کار هستند، فراهم می‌شود.

کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی در حالی تعطیل اعلام شد که از تجهیزات و ماشین‌آلات خوبی برخوردار است، در ادامه افزودند: در حال حاضر همه خطوط تولیدی این کارخانه آماده تولید است.

 آن‌ها در خاتمه گفتند: از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد نیز به طور جدی‌تری دچار مشکل شود، به داد کارخانه و کارگران آن برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز