خبرگزاری کار ایران

افزایش حقوق کارگران با تورم همخوانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۰۴۲

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: علی‌رغم افزایش ۳۹ دردی حقوق کارگران در سال جاری، هنوز این میزان با نرخ تورم همخوانی ندارد و ۳۰ تا ۴۰ درصد از حقوق واقعی فاصله دارد.

به گزارش ایلنا، داود میرزائی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارگران شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی  شهرستان ساوه گفت: با توجه به تورم افسارگسیخته و خط فقر ۱۰ میلیون تومانی، کارگران با این دستمزد می‌توانند ۶۰ درصد امورات زندگی‌شان را تأمین کنند.

وی اضافه کرد: کارگران جزء اقشار مظلوم جامعه هستند و همواره در شرایط مختلف و سخت برای چرخش چرخ‌های تولید و صنعت تلاش می‌کنند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با گسترش و شیوع این ویروس، فرهنگیان در فضای مجازی، برخی کارمندان دولت در دوره‌های مختلف از طریق دورکاری و… به فعالیت خود ادامه دادند اما این قشر از ابتدا تاکنون با حضور در واحدهای تولیدی و صنعتی به روند کاری خود بدون کوچکترین وقفه ادامه دادند.

میرزایی با اشاره به جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی، بیان کرد: کارگران در این جنگ همواره در خط مقدم جهاد و مبارزه با دشمنان از حیث کار و معیشت قرار داشته‌اند.

وی، با توجه به نام‌گذاری هفته کار و کارگر و قرار دادن روزی برای تجلیل از بانوان کارگر شاغل در واحدهای مختلف صنایع گفت: جامعه کارگری زحمات بانوان کارگر و پرسنل خطوط تولیدی را ارج می‌نهد و سپاسگزار آنان است.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: متأسفانه تعاونی‌های مصرف و کارکنان در واحدهای تولیدی و صنعتی فعال نیست در حالی که در سالیان گذشته با فعالیت این تعاونی‌ها کارگران اقلام ریز و درشت خود و در مواردی جهیزیه فرزندان را به‌صورت اقساطی از آن تأمین می‌کردند.

میرزائی، حذف بن کارگری و تعطیلی تعاونی‌های مسکن را از دیگر چالش‌های فرا روی کارگران دانست و گفت: ساوه شهری کارگری است و وجود هزاران کارگر شاغل در آن، می‌طلبد که زمین‌های مناسب برای ساخت و ساز آپارتمان و اسکان کارگران از سوی مسئولان مربوطه اختصاص یابد.

وی، ایجاد انگیزه در کارگران را از مهم‌ترین دلایل افزایش تولید دانست و افزود: نبود امنیت شغلی در کاهش انگیزه و راندمان تولید مؤثر است لذا باید تدابیری برای این مهم اندیشیده شود.

این فعال کارگری بر ضرورت تشکیل اتحادیه زنان کارگر در ساوه با رویکرد تقویت توانمندی‌های آنان تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد؛ با تشکیل این مهم شاهد فعالیت پویاتر بانوان، بیان مسائل و مشکلات و رفع این قشر در واحدهای تولیدی و صنعتی باشیم.

به گفته میرزائی؛ هفته کارگر بهانه‌ای است برای بزرگداشت نقش کارگران در جامعه به‌ویژه بانوان کارگر که تصور پیشرفت و توسعه یک جامعه بدون حضور این قشری زحمتکش محال است.

وی افزود: بانوان نیز به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در بالا بردن سطح تولید و بهره‌وری بیشتر از نظر اقتصادی، رشد و توسعه جامعه سهم بسزایی دارند که این قابل تقدیر است.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه ادامه داد: با توجه به اینکه چهارمین روز هفته کارگر به عنوان زنان کارگر نام‌گذاری شده است در این روز مجالی فراهم است تا اهمیت کار و تلاش و کرامت کارگران شریف به‌خصوص بانوانی که علاوه بر وظایف سنگینی که در کانون خانواده بر عهده‌شان است در جامعه نیز نقش بی‌به دلیلی در خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور را از خود نشان داده‌اند مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند.

میرزائی بانوان را قشر بسیار مهم و تأثیرگذار جامعه دانست که با حضور هرچه بیشتر آنان در جامعه زمینه‌های پیشرفت و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای آن جامعه مهیا می‌شود.

در ادامه این مراسم؛ رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: بسیاری از قانون‌های مربوط به جامعه کارگری به دلیل‌عدم شناخت و تخصص نمایندگان مجلس در شورای اسلامی به‌خوبی تصویب و اجرا نمی‌شود.

علیرضا امیری با اشاره به این‌که انتخاب نماینده اصلح تأثیر بسزایی در وضعیت جامعه و نیز جامعه کارگری دارد، افزود: گاهی همین بی‌تفاوت بودن وعدم حضور در انتخابات باعث می‌شود تا گزینه مناسبی وارد منصب شود که تجربه و تخصص لازم برای اداره امور را نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب‌ها در سرنوشت‌ها مهم است، اظهار کرد: گاها تضعیف حق کارگر و یا بازنشستگان در جامعه به نوع انتخاب وعدم آشنایی به قوانین برمی‌گردد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به‌ضرورت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد: موضوع همسان‌سازی یا متناسب‌سازی در برنامه ششم توسعه به عنوان یک مصوبه بوده و قرار است دولت از محل بدهی‌های تأمین اجتماعی مبلغی را در اختیار سازمان قرار دهد تا این مهم انجام شود.

امیری اظهار داشت: متناسب‌سازی حقوق، سالیان متمادی خواسته اصلی بازنشستگان بوده و برای اجرای کامل آن تلاش خواهد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز