خبرگزاری کار ایران

خراسان شمالی دومین استان فقیر کشور/ ۹۶ درصد جمعیت استان یارانه بگیر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۸۹۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: از مجموع ۹۹۰ هزار نفر جمعیت خراسان شمالی ۹۴۸ هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، حسن نوری اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دو سال قبل نسبت به تهیه، تنظیم و تدوین اطلس رفاه ایرانیان با محوریت تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت اشتغال و سطح درآمدی دهک‌های مختلف کشور اقدام کرد. 

نوری گفت: در این اطلس تهیه شده، پس از استان سیستان و بلوچستان، استان خراسان شمالی به عنوان دومین استان فقیر کشور معرفی شده است. 

وی میزان سرانه درآمد و هزینه کرد خانوارهای استان خراسان شمالی را از جمله فاکتورهای ارزیابی در این اطلس و تعیین رتبه استان در زمینه فقر در کشور عنوان کرد. 

وی در ادامه با بیان این که در خراسان شمالی عمده فعالیت اقتصادی خانوارهای استان در بخش کشاورزی است و فعالیت کشاورزی در استان هنوز به سطح ارزش افزوده نرسیده، گفت: این وضعیت موجب شده است تا سطح درآمدی این خانوارها در استان پایین باشد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی برای عبور از این وضعیت باید برای اشتغال در بخش کشاورزی الگوسازی کند تا تولیدات در این بخش به بهره وری بالا برسد. 

وی ایجاد زنجیره تولید و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی را مهمترین عامل ایجاد ارزش افزوده بالا در حوزه کشاورزی استان بیان کرد. 

نوری اظهار کرد: در اطلس رفاه ایرانیان، کل جمعیت خراسان شمالی ۹۹۰ هزار و ۲۳۳ نفر و تعداد خانوارها ۳۲۱ هزار و ۹۷۷ خانوار ثبت شده است. 

وی گفت: از ۹۹۰ هزار و ۲۳۳ نفر جمعیت خراسان شمالی ۹۴۸ هزار نفر از آنان (شامل ۹۶ درصد از جمعیت استان) هر ماهه یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی همچنین افزود: از ۹۹۰ هزار و ۲۳۳ نفر جمعیت خراسان شمالی ۸۰۲ هزار نفر (شامل ۸۱ درصد از جمعیت استان) در هر ماه یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز