خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

مشکلی برای پرداختِ مقرری بیمه بیکاری نداریم/ از ۱۶هزار نفری که بیکار شدند ۱۳هزار نفر به کار برگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۵۷۱

عماد تشکری گفت: در سه ماه اول سال ۹۹ به دلیلِ شیوع کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن، حدود ۱۶هزار نفر در استان یزد بیکار شدند که خوشبختانه ۱۳هزار نفر از آنها بعد از ۳ماه توانستند به کار سابق خود برگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عماد تشکری (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد) در خصوص وضعیت کارگران در استان یزد و تعداد بیکاری‌ها با توجه به شرایط کشور در یک سال گذشته گفت: در سه ماه اول سال ۹۹ به دلیلِ شیوع کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن، حدود ۱۶هزار نفر در استان یزد بیکار شدند که خوشبختانه ۱۳هزار نفر از آنها بعد از ۳ماه توانستند به کار سابق خود برگردند. همچنین این ۱۳هزار نفر توانستند در آن مقطع بیمه بیکاری دریافت کنند و سابقه‌ی سه ماه دریافت مقرری بیمه بیکاری به عنوان سوابق بیمه‌ی آنها محسوب شد. 

 وی اظهار داشت: در خصوص بیکاری‌هایی که به طور معمول هر ساله اتفاق می‌افتد، سال گذشته نیز بین۳ تا ۵هزار نفر در استان یزد بیکار شدند و از مقرری بیمه بیکاری استفاده کردند. این عدد در مقایسه با سال گذشته  حدود هزار نفر بیشتر شده بود. البته آمار دقیقی از تعداد افرادی که بیکار شدند و مشول دریافتِ مقرری بیمه بیکاری نشدند در دست نداریم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: به طور کلی کارگاه‌های بزرگ استان که بخش عمده‌ای از تولید اشتغال مربوط به آنها است، در سال گذشته به دلیل کرونا مشکلی برایشان پیش نیامد و در حوزه فولاد و کاشی کارگاه‌های ما دچار بحران نشدند. 

تشکری گفت: همچنین باید بگویم که اتفاقا اعتراضات کارگری در استان یزد نسبت به سالهای گذشته ۷۰درصد کاهش پیدا کرده بود. درواقع ما سعی کردیم به اعتراضاتِ تشکل‌ها سریع‌تر از روال معمول رسیدگی کنیم؛ یعنی پروسه‌ی درخواست ملاقات تا مورد پذیرش قرار گرفتن و رسیدگی به مشکلات، معمولا کمتر از دو روز زمان می‌برد و به همین دلیل اعتراضات چندانی صورت نگرفت. 

وی در خصوص حوادث کارگری در این استان و بهداشت محیط کار در دوران کرونا نیز گفت: در بخش حوادث کارگری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تحت عنوان رعایت ایمنی محسوب کردیم و دربازرسی‌هایمان این موضوع را لحاظ کردیم. در موج اول و دوم کرونا تعدا ۵نفر مبتلا به کرونا به دلیلِ حضور در محل کار داشتیم که متاسفانه یک نفر هم فوت کرد. 

تشکری تصریح کرد: در مجموع، این عوامل به نحوی پیش رفت که در سال گذشته ما یکی از آرام ترین سالهای محیط کسب و کار را داشتیم. البته مشکل معیشت، که مشکل تمام کارگران است در مجموع شرایط خوبی را برای کارگران رقم نزد اما امیدواریم امسال با توجه به افزایش حقوق شرایط بهتر شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد  در خصوص وضعیتِ مالیِ صندوق بیمه بیکاری این استان گفت: در این خصوص مشکل بحرانی نداریم؛ ما در جلساتِ کمیته‌های دونفره‌ی تشخیص بیمه بیکاری و کمیته تجدیدنظر، سعی کردیم تا جایی که ممکن است و با داشتنِ حداقل شرایط، دریافتِ بیمه‌بیکاری را تائید کنیم. امیدواریم در سال ۱۴۰۰ نیز محدودیتی برای دریافت این مقرری برای افراد واجد شرایط پیش نیاید.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز