خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار خراسان جنوبی:

۶۳۰۰ نفر در خراسان جنوبی از ابتدای شیوع کرونا بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۵۱۷

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شش هزار و ۳۰۰ کارگر استان در سامانه جامع بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اشرفی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به خسارت‌های کرونا به قشر کارگر استان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شش هزار و ۳۰۰ کارگر استان در سامانه جامع بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیمه بیکاری شدند، اظهار کرد: معوقات کارگری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است.

اشرفی بیان کرد: از ابتدای عملیاتی شدن طرح پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در استان تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک هزینه یارانه دستمزد به ۲۸۹ کارفرما در خراسان جنوبی پرداخت شد.

اشرفی از صدور ۸۸۰ مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۵۷ تعاونی در استان با ۸۹۹ فرصت شغلی تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال روستاییان هم بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان تسهیلات جذب و شش هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

اشرفی با اشاره به حوادث ناشی از کار در استان، بیان کرد: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، فوت ناشی از حوادث حین کار در خراسان جنوبی ۵۶ درصد و حوادث منجر به جرح هم ۳۸ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی ناشی از حوادث کار سال گذشته چهار نفر و جرحی هم ۲۷ مورد بوده است، افزود: همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۹۸.۹نفر و جرحی‌ها ۴۴ مورد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز