خبرگزاری کار ایران

کارگران در انتظار تصویب حق مسکن در هفته کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۲۰۷

کارگران انتظار دارند حق مسکن در هفته کارگر به تصویب هیات دولت برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از انتظارات کارگران از هیات دولت، تصویب حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی است که براساس مصوبه شورایعالی کار باید از فروردین ماه به همه کارگران مشمول قانون کار پرداخت شود.

هرچند مصوبه شورایعالی کار شانزدهم فروردین ماه به هیات دولت ارسال شده و وزارت کار آن را به قید فوریت فرستاده اما هنوز هیات دولت آن را به تصویب نرسانده است. کارگران نگرانند تاخیر در تصویب این مصوبه، کارگران را از حق دریافت حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی برای ماه اول یا حتی ماه دوم سال محروم سازد. هرچند اعضای کارگری شورایعالی کار از جمله علی خدایی تاکید دارند دولتی‌ها نمی‌توانند زمان اجرای این مصوبه را تغییر دهند و دولت هر زمان آن را تصویب کند باید از فروردین پرداخت شود، بازهم نگرانی‌ها بابت پرداخت مابه‌التفاوت و تمکین کارفرمایان جدی است.

کارگران امید دارند هیات دولت در همین هفته کارگر که برنامه‌ها و مراسم زیادی برگزار می‌شود قدم عملی برای حمایت از کارگران بردارد. کوچک‌ترین قدمی که در این بازه زمانی باید به نفع کارگران برداشته شود همین تصویب حق مسکن است تا کارگران در اردیبهشت ۱۵۰ هزار تومان بیشتر دریافتی داشته باشند و ۱۵۰ هزار تومان نیز بابت کسری ماه قبل دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز