خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری پتروشیمی تخت جمشید پیگیر مشکلات صنفی/ طبق قانون حقوق نمی‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۳۸۰

کارگران پیمانکاری شاغل در واحد پتروشیمی تخت جمشید واقع در پارس جنوبی خواستار حل مشکلات صنفی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری پتروشیمی تخت جمشید واقع در پارس جنوبی خواستار حل مشکلات صنفی خود هستند. این کارگران روز پنجشنبه (۲ اردیبهشت ماه) دست به تجمع زدند.

به گفته کارگران پتروشیمی تخت جمشید؛ یکی از اصلی‌ترین مشکلات کارگران پیمانکاری ناکافی بودن درآمد ماهانه آنهاست و کارگران طبق قانون حقوق دریافت نمی‌کنند.

طبق اظهارات یکی از کارگران این واحد پتروشیمی، طبق مصوبه اداره کار و اشتغال منطقه پارس جنوبی حقوق کارگران بایستی ۳۰ درصد در سال جاری (۱۴۰۰) افزایش پیدا کند اما متاسفانه کارفرمای شرکت پیمانکار زیر باز این مسئولیت قانونی نمی‌رود و از انجام آن خودداری می‌کند.

کارگران این واحد با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات کارگران پیمانکاری؛ رعایت نشدن همه قوانین و پروتکل‌های بهداشتی است، افزوند: علارغم همه هشدارهای مسئولان، شرکت پیمانکار هنوز تمهیدات قابل قبولی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کارگران پیمانکاری انجام نداده است. از طرفی کارگران طبق مصوبه‌ اداره کار و اشتغال درخواست مرخصی و دورکاری داده‌ است که مورد تایید کارفرمای پیمانکاری قرار نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز