خبرگزاری کار ایران

اجتماع صنفی کارگران منطقه بندری امام خمینی/ اعتراض به اجرا نشدن مصوبات دولتی و تغییر محل شغل کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۴۲۱

کارگران بخش برق، آبفا و تهویه منقطه بندری امام خمینی(ره) امروز (چهارشنبه/۱ اردیبهشت) برای پیگیری خواسته‌های صنفی خود در مقابل ورودی منطقه اجتماع صنفی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران منطقه بندری امام خمینی خواستار اجرای مصوبات کمیسیون کارگری فرمانداری، مصوبات ویژه‌ی سفر حاتم شاکرمی، معاون روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منطقه و اجرای مصوبات اداره کار سرزمینی شدند. 

بر این اساس، این کارگران خواهان استفاده از ظرفیت قانون کار برای تشکل‌یابی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، معیار قراردادن ۱ سال به عنوان حداقل مدت قراردادهای کار و رسیدگی به آرای صادره توسط هیات‌های رسیدگی اداره کار منطقه برای تغییر محل شغل کارگران هستند. 

به گفته‌ی این کارگران، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به عنوان کارفرما مسئول رسیدگی به خواسته‌های صنفی و قانونی کارگران است؛ منتها در ۱۶ ماه اخیر به خواسته‌های طرح شده رسیدگی نشد و به همین دلیل کارگران امروز دست به تجمع زدند. مدیران منطقه پس از برگزاری تجمع امروز، به کارگران وعده داده‌اند که به خواسته‌های آنها رسیدگی می‌کنند.

در همین حال، به گفته‌ی این کارگران، مدیرکل کار استان خوزستان، حق تشکیل شورای اسلامی کار را به کارگران داده است اما مدیران منطقه بندری امام خمینی در مقابل این تصمیم مقاومت می‌کنند و اجازه‌ی تشکل‌یابی را به کارگران نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز