خبرگزاری کار ایران

دفترچه بیمه کارگران ابنیه فنی تراورس تمدید نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۲۸۰

به گفته کارگران ابنیه فنی تراورس به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه آن‌ها برای دو ماه احتمال محدود شدن فرصت بازنشستگی آنها وجود دارد.

منابع کارگری در شرکت ابنیه فنی تراورس به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر کارفرمای این مجموعه بزرگ خدمات ریلی بابت ۲ ماه حق بیمه بیش از ۵ هزار کارگر شاغل در این واحد خدماتی بدهکار است.

از قرار معلوم این بدهی مربوط به ماه‌های بهمن و اسفند ۹۹ است و کارگران باسابقه نگران هستند که با استمرار و انباشته شدن این بدهی امکان دسترسی آن‌ها به فرصت بازنشستگی محدود شود.

به گفته کارگران، کارفرمای شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) به دلیل کمبود نقدینگی علاوه بر پرداخت نکردن ۲ماه حق بیمه در پرداخت قسمتی از مزایای مزدی آن‌ها نیز دچار مشکل و همین مسئله باعث نگرانی کارگران شده‌ است.

کارگران می‌گویند: کارفرما هر ماه بابت پرداخت بیمه تامین اجتماعی مبلغی را از حقوق کارگران کسر می‌کند اما طی ۲ماه گذشته حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران ابنیه فنی تراورس با بیان اینکه اداره تامین اجتماعی با تحت فشار قرار دادن کارگران می‌خواهد به بدهی‌های خود از کارفرما برسد، افزودند: این عمل اداره تامین اجتماعی خلاف قانون است چراکه این کارگران بیش از ۱۰سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند.

این کارگران در خاتمه اظهار داشتند: با توجه به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی از وضعیت کارگران ابنیه فنی تراورس باخبرند از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات کارگران این واحد ریلی بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز