خبرگزاری کار ایران

درگفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حمایت دبیرکل خانه کارگر از راه‌اندازی صندوق حمایت از کارگران/ حضور محجوب در مجلس به نفع تمام کارگران ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۱۲۷

دبیر خانه کارگر مازندران و عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر، گفت: «آقای محجوب نقش موثری در ایجاد صندوق حمایت از کارگران داشت تا از کارگرانی که به دلیل خصوصی‌سازی آسیب دیده‌اند، حمایت کند.»

نصرالله دریابیگی (دبیرخانه کارگر مازندران و عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه آقای محجوب پیش از انقلاب در حمایت از نیروهای کارگری مسلمان نقش موثری داشت، گفت: «ابتدا باید بگویم که من به عنوان یک فعال کارگری در کانون عالی شوراهای اسلامی کار، شورای عالی کار، شورای عالی تامین اجتماعی، هیات مدیره اتحادیه امکان، سالها دبیری خانه کارگر، شورای اسلامی کار مازندران، نماینده کارگران در مجامع بین المللی، ۴ دوره عضویت در شوراهای اسلامی شهر و... حضور داشتم و تنها در مجلس حضور نداشتم؛ اما در تمام این دوره‌ها از آقای محجوب آموختم و امروز تنها از تجربیاتم با ایشان سخن می‌گویم. آقای محجوب پس از پیروزی انقلاب حضوری فعالی در حزب جمهوری اسلامی داشت و تلاش‌های خود را برای ایجاد تشکل‌های کارگری مسلمان انجام داد و در پیگیری حقوق اعضای آنها نقض موثری داشت. او در تدوین و تصویب قانون کار هم نقشی موثری داشت؛ قانونی که منشاء عدالت بود و از استسفاریه تاریخ آقای سرحدی زاده، امام، متولد شد و با تلاش‌های آقای محجوب به ثمر نشست؛ البته آقای محجوب برای صدور این استسفاریه هم نقش‌آفرینی کرد.» 

وی افزود: «او در تدوین و تصویب قانون شوراهای اسلامی کار نقش موثری داشت و پیگیر راه‌اندازی انجمن‌های صنفی و ایجاد انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی بود؛ انجمن‌هایی که مظلوم‌ترین اقشار جامعه در تمام برهه‌های تاریخ را نمایندگی می‌کنند. کارگران ساختمانی نقش تاریخیِ، مخلصانه و متواضعانه و غریبانه داشتند. خیلی‌ها سعی کردند که آنها به حقشان یعنی قانون بیمه کارگران ساختمانی نرسند، اما با تلاش‌های آقای محجوب این قانون شکل گرفت. آقای محجوب در مقابل سنگ‌اندازان بی‌دردی که قانون بیمه کارگران ساختمانی را به دلیل منافعشان، نمی‌خواستند، ایستاد. او چه زمانی که در مجلس بود، چه در زمانی که در شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی فعال بود و چه امروز که دبیرکل خانه کارگر است، در فعالیت‌های رسانه‌ای و آموزشی نقش آفرینی می‌کرد. آقای محجوب خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و دانشگاه اسلامی کار را راه انداخت و پیشتر از آن در زمان فعالیت حزب جمهوری اسلامی ماهنامه کار و کارگر را منتشر کرد و بعد آن را به هفته‌‌نامه تبدیل کرد. او از سال ۶۹ به عنوان روزنامه‌نگار و کارگر فعالیت‌های رسانه‌ای خود را متمرکزتر کرد؛ روزنامه‌ای که صدای مظلومیت کارگران ایران را فریاد می‌کند.» 

دبیرخانه کارگر مازندران، افزود: «خوب به یاد دارم که سال ۶۹ در جریان سفری به چین و کره،آقای محجوب را خیلی خوشحال دیدم. پرسیدم چه شده که اینقدر خوشحال هستید. پاسخ داد امروز اولین شماره روزنامه کار و کارگر به عنوان صدای مظلومان کار و کارگری، صدای فقرا و بازنشستگان چاپ شد. آقای محجوب نقش موثری در ایجاد صندوق حمایت از کارگران داشت تا از کارگرانی که به دلیل خصوصی‌سازی بیکار شده بودند، حمایت کند. البته کارگران از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند اما تا پیش از برقراری مقرری بیکاری خود از کمک این صندوق استفاده می‌کنند. آقای محجوب در کیش، مشهد، تبریز، اصفهان، گیلان، مازندران، شیراز، مازندران، گیلان، سرعینِ اردیبل و... از محل حق عضویت‌های کارگران، نزدیک به هزار سوییت برای آنها و خانواده‌هایشان ساخت. کاری که دولت باید انجام می‌داد اما این تشکیلات مردمی برعهده گرفت. صداقت و ساده‌زیستی آقای محجوب با حضور در جمع فقرا ستودنی است.»

وی تصریح کرد: «امروز شاید طلبکارانه حرف بزنم اما کارگران تهران خودشان باید به سراغ آقای محجوب بروند و به ایشان بگویند می‌خواهیم به شما رای بدهیم چراکه شما موتور محرکه رفع مشکلات ما هستید؛ ما می‌‌خواهیم به شما رای بدهیم چون داروی شفابخش معضلات جامعه کارگری و بازنشستگی هستید؛ حالا چه در بخش روابط کار و چه در بخش تامین اجتماعی. ساده‌زیستی او و حضور مخلصانه‌اش در مجلس، به نفع تمام کارگران ایران است. او حقوق مجلس خود را به همسر و فرزندانش نداد و تنها مقداری را برای خرج روزانه‌ی خودشان برداشت و مابقی پولش را به صندوق حمایت از کارگران واریز می‌کرد. آقای محجوب نقش موثری در استیفای حقوق کارگران در شورای عالی کار و شورای عالی تامین اجتماعی و هیات مدیره و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بازی کرد. او  تاکنون به عنوان متفکری مخلص، ساده‌زیست فقیردوست، حامی کار و تولید با استدلال و مستندات دقیق در جهت افزایش دستمزد و مستمری کارگران و بازنشستگان قدم برداشته است.»  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز