خبرگزاری کار ایران

آموزش ۸۶ هزار سرباز در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۰۲۲

مدیر کل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۸۶ هزار ۳۵۳ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حبیب عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان، با اعلام این خبر گفت: با برنامه ریزی به عمل آمده با وجود محدودیت‌های شیوع کرونا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته است با مشارکت قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی بردارد. 

وی هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را تامین نیازهای نیروهای مسلح به کارکنان وظیفه ماهر و کمک به اشتغال‌پذیری و تسهیل برای ورود به بازار کار اعلام کرد. 

عرفان منش افزود: تا پایان اسفند ماه سال ۹۹.۸۶ هزار و ۳۵۳ نفر - دوره معادل ۱۳حدود میلیون نفر- ساعت آموزش مهارت در یگان‌های تحت امر ارتش جمهوری اسلامی (آجا)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه)، نیروی انتظامی (ناجا) و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (ودجا) و بعضاً مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه شده است. 

عرفان منش در ادامه گفت: بیش از ۶۸ هزار نفر سرباز آموزش دیده در دوره‌های مهارت آموزی در آزمون‌های سنجش مهارت شرکت نموده‌اند که حدوداً ۲۶ هزار نفر موفق شده‌اند در آزمون کتبی و نهایی (عملی) قبول شوند و بقیه سربازان در حال ورود به تشریفات سنجش مهارت هستند. 

وی در ادامه افزود: بیش از ۱۹ هزار نفر سرباز نیز در بدو ورود به خدمت سربازی، در آزمون ادواری سنجش مهارت شرکت کردند که بیش ۷ هزار نفر از این تعداد در آزمون نهایی قبول شده اند. 

وی توسعه روش مهارت آموزی در محیط کار واقعی با استفاده از کارگاه‌های تولیدی و خدماتی متعلق به نیروهای مسلح در شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در سال گذشته سهم این آموزش‌ها ۳۵ درصد بوده، که برنامه ریزی صورت گرفته که در سال جاری به ۵۰ درصد از حجم کل همکاری نزدیک شود. وی همچین از پیگیری آموزش‌های مجازی و تلفیقی برای دسترسی بهتر سربازان به مهارت آموزی به ویژه در مناطق مرزی و کمتر برخوردار کشور را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز