خبرگزاری کار ایران

اولین پایگاه امداد و نجات برای کارگران معادن زغالسنگ شمال کرمان ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۷۴۳

به دنبال ضعف زیرساخت‌های ایمنی معادن کرمان و تهدید امنیت جانی کارگران؛ اولین پایگاه امداد و نجات برای کارگران معادن زغالسنگ شمال کرمان در شهرستان زرند احداث می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی صادق زاده (فرماندار شهرستان زرند) در جلسه هماهنگی احداث پایگاه امداد و نجات معادن شمال استان کرمانبا اعلام این خبر گفت:  طبق مصوبه شورای معادن استان کرمان اولین پایگاه مجهز امداد و نجات برای کارگران معادن زغال‌سنگ شمال کرمان احداث می‌شود.

صادق زاده از آغاز عملیات اجرایی احداث این مرکز با مشارکت و استفاده از ظرفیت معادن و تامین اعتبار از محل اعتبارات حقوق دولتی معادن منطقه در مساحت ۵ هزار متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در نزدیکی تقاطع مسجد حضرت اباالفضل (ع) روستای دشتخاک زرند خبر داد.

او تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده بزودی شاهد کلنگ زنی این مرکز خواهیم بود.

صادق زاده در این نشست با بیان اینکه وجود نداشتن مرکز امداد و نجات در دسترس برای معادن زغال سنگ شهرستان‌های زرند و کوهبنان (شمال استان کرمان) مشکلات متعددی را برای سلامت جان کارگران زحمتکش این معادن به وجود آورده است، گفت: این فقدان در حالی است که متاسفانه به صورت متعدد شاهد حوادث تلخی در سطح این معادن هستیم که لزوم احداث یک مرکز امداد و نجات در دسترس را می‌رساند.

️اوتصریح کرد: متولی احداث ساختمان این مرکز شرکت معادن زغال‌سنگ با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و با مشارکت و مساعدت ادارات صمت، راهداری و حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی و آبخیزداری و هلال احمر زرند خواهد بود.

فرماندارشهرستان زرند با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام برای ارتقای ایمنی معادن و کاهش حوادث احتمالی، آموزش نیروی انسانی است، افزود: این مرکز ضمن نزدیکی حداکثری به وقوع حوادث در معادن، باید آمادگی لازم را برای پاسخ به بحران‌ها و یا حوادث احتمالی در جاده را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز