خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده مطرح کرد:

آقای محجوب خانه کارگر را از شهید بهشتی تحویل گرفت/حمایت دبیرکل خانه کارگر از آسیب‌دیدگان در قوانین برنامه و بودجه سنواتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۲۷۸

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی به تشریح فعالیت‌های «علیرضا محجوب» در مقام نماینده سابق مجلس و دبیرکل خانه کارگر پرداخت.

سهیلا جلودارزاده (نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به تشریح فعالیت‌های «علیرضا محجوب» در مقام نماینده سابق مجلس و دبیرکل خانه کارگر پرداخت.

وی با بیان اینکه من ۴ دوره در مجلس با آقای محجوب همکار بودم، گفت: «آقای محجوب را می‌توان با کار و کارگر تعریف کرد. کارگران در مجلس یک متولی و یک نماینده محکم و پرتلاش داشتند، آنهم آقای محجوب بود. از تشکیل فراکسیون کارگری تا حمایت از کارگران مورد ستم قرار گرفته در سراسر کشور، نمونه‌ای از اقدام‌های آقای محجوب است؛ اما شاخص‌ترین حمایت‌های ایشان از کارگران را پس از حادث شدن انفجار معدن زمستان یورت و قضایای کارگری پس از واگذاری شرکت هفت‌تپه دیدیم.»

جلودارزاده افزود: «ایشان سال‌ها رئیس فراکسیون کارگری بود و تمام تلاش خود را کرد تا با تشکیل دفاتر خانه کارگر در استان‌ها و شهرستان‌ها، وظایف خود را در قبال کارگران تکمیل کند. اساسا فعالیت‌های سراسری خانه کارگر در ارتباط با حمایت از کارگران توسعه یافت؛ چراکه کارگران در مسائل کلان اقتصادی کشور تاثیرگذار هستند و رکنی پیش برنده‌ی اقتصاد محسوب می‌شوند.»

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای محجوب با علم به این موضوع بر روی بهبود شرایط کار کارگران متمرکز شد، گفت: «آقای محجوب در پی ساختن زندگی انسانی‌تر برای کارگران هست. شاید یک روز تاریخ‌نگاران، برگی هم به روی ایشان بگشایند و تلاش‌هایشان برای مخالفت با خصوصی‌سازی بپردازند. تلاش‌های دبیرکل خانه کارگر برای اصلاح وضعیت کارگران در بند بند قوانین مرتبط با آن‌ها به چشم می‌خورد.»

جلودارزاده افزود: «ایشان در مجلس برای کارگران در تب و تاب بود و با شجاعت تمام و اعتماد به نفس کامل مسائل آن‌ها را مطرح می‌کرد. امیدوارم روزی ملت ایران به معنای واقعی متوجه شود که ناصحان ملت چقدر خون دل خوردند. آقای محجوب در زمان حضور در مجلس، بویژه پیگیر مسائل مربوط به اقشار آسیب‌پذیر بود و بر همین اساس کمیسیون اجتماعی را نظم داد.»

وی تصریح کرد: «با این همه، دچار فرصت‌طلبی و جاه‌طلبی نشدند. این خودش یک استقامت و پایداری خوب برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است. ایشان در برنامه‌های ۵ساله توسعه پیشنهاداتی را برای حمایت از آسیب‌دیدگان ارائه داد. در این زمینه رسیدگی‌ها و نگاه پژوهشی ایشان، بسیار راهشگا بود. حجم پیشنهادات آقای محجوب برای گنجانده شدن در قوانین پنج‌ساله و قوانین بودجه به حدی بود که همکاران دفتر، روزها برای جمع‌آوری آن‌ها وقت گذاشتند.»

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای محجوب از اسلامشهر تا شهر ری، لواسانات و مناطق ۲۲گانه تهران در مساجد و نمایندگی‌های خانه کارگر، دغدغه‌های کارگران را می‌شنید، گفت: «ایشان تنها نماینده ادوار مختلف مجلس است که به راحتی می‌توان با او گفتگو کرد؛ البته در برخی زمان‌ها اینقدر تعداد مراجعه‌کنندگان زیاد است که باید بسیار معطل شد اما ایشان با همه ملاقات می‌کنند.»

وی با بیان اینکه در مجلس نمایندگان خانمی که با پرسش‌های کارگران مواجه بودند، از ایشان مشورت می‌گرفتند، افزود: «این مسائل و دغدغه‌ها با هدایت آقای محجوب در صحن مجلس به شکل نطق و… پیگیری می‌شد؛ البته حضور در مجلس موجب نشد که ایشان از نمایندگی‌های خانه کارگر غافل شود و تمام تلاش خود را کرد تا نماینده‌های مجلس را به خانه‌های کارگر استان‌ها وصل کند. تعهد ایشان به خانه کارگر بی‌نظیر و برگرفته از توصیه‌های شهید بهشتی است. آقای محجوب خانه کارگر را از شهید بهشتی تحویل گرفت هماهنگونه که امام در تعریفِ شهید بهشتی گفته بودند، بهشتی یک ملت بود، این تعریف در مورد آقای محجوب هم صدق می‌کند.»

جلودارزاده افزود: «آقای محجوب هم خود یک ملت در خانه ملت بود. پیوندی که ایشان میان مجلس و خانه کارگر برقرار کرد در نوع خود بی‌نظیر است. خانه کارگر نه یک نهاد رانتخوار است و نه نهادی است که برای توسعه‌ی فعالیت‌های خود از ارز دولتی و یارانه‌های آشکار و پنهان استفاده کرده باشد. خانه کارگر روی پای خود ایستاده است و هرجا که خدمات تامین اجتماعی برای استفاده کارگران توسعه نیافته، حضور دارد. راه اندازی ارتوپدی، دندانپزشکی و استراحتگاه‌ها از این جمله هستند.»

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «تلاش آقای محجوب در جهتِ هویت بخشی به کارگران از طریق تحصیل در دانشگاه هم باید مورد توجه قرار گیرد. دانشگاه علمی کاربردیِ کار، به همین منظور توسعه یافت اما یکی از حرکت‌های مهم آقای محجوب جوانگرایی در خانه کارگر و استفاده از توان جوانان برای وارد ساختن خانه کارگر در میان اتحادیه‌های کارگری سراسر جهان و تشکل‌های عالی و سازمان‌های بین المللی است.»

وی افزود: «امروز خانه کارگر در سطح منطقه‌ای و جهانی بسیار فعال است. شاید هیچگاه یک نفر نتواند، همه این کارها را انجام دهد؛ مگر اینکه خداوند به وی نیرو دهد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز