خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دبیرکل خانه کارگر جلوی تخلف خودروسازان ایستاد/ نبود مشارکت حداکثری، موجب ورود افراد ناآگاه به مجلس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۰۹۰

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی،‌ گفت: «دبیرکل خانه کارگر در مقام رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی پیگیر افزایش تعرفه واردات خودرو بود و از درخواست کارگران برای افزایش تعرفه حمایت کرد.»

مجتبی حاجی‌زاده (رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی‌) به خبرنگار ایلنا، گفت: «زمانی که بحث نخریدن خودرو در جریان بود و تجمعات زیادی برگزار می‌شد، آقای محجوب در مجلس تلاش کرد تا مصوبه‌ای از دولت برای متعادل‌سازی قیمت خودرو بگیرد.»

وی افزود: «حتی زمانی که خودروسازها به قطعه‌سازان بدهی بسیار سنگینی پیدا کرده بودند و برای کاهش هزینه و پرداخت این بدهی به دنبال اخراج کارگران بودند، دبیرکل خانه کارگر موضوع را پیگیری کردند تا جلوی اخراج نیروها را بگیرند.»

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی با بیان اینکه زمانی که خودروسازان در تلاش بودند تا برای دریافت یارانه بیشتر از دولت کارگران را زیر فشار بگذارند، آقای محجوب موضوع را پیگیری کردند، افزود: «خودروسازی‌ها باید به نحوی فعالیت کنند که فشاری به کارگران وارد نشود، اما در سال‌های گذشته آنها را زیر فشار  گذاشتند و قطعه‌‌سازی را با تعطیلی مواجه ساختند.»

وی افزود: «دبیرکل خانه کارگر نمی‌خواست که خودروسازی‌ها با لابی کردن در مجلس، به ضرر کارگران عمل کنند. متاسفانه نبود آقای محجوب در مجلس برای ما نگران‌کننده است. این احتمال وجود دارد تا کارگران بیشتری زیر فشار تعدیل نیرو قرار گیرند و بیکار شوند.»

به گفته‌ای حاجی‌زاده؛ دبیرکل خانه کارگر هر جا که می‌‌دیدید تخلفی از ناحیه خودروسازان رخ داده است، دست‌اندرکاران و مدیران مسئول صنعت را به مجلس می‌‌کشاند و آنها را وادار به پاسخگویی می‌کرد.

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی، افزود: «آقای محجوب در مجلس پتانسیل بسیار خوبی بود. نبود وی برای کارگران محسوس است. متاسفانه در دور اول انتخابات مجلس یازدهم، جامعه کارگری به کلیات انتخابات شبهه داشت و آرای آقای محجوب هم تحت تاثیر قرار گرفت و ایشان موفق به ورود به مجلس نشد. در انتخابات میان دوره‌ای اما باید کارگران حضور حداکثری داشته باشند.»

حاجی زاده افزود: «نبود مشارکت حداکثری، موجب می‌شود تا افراد ناآشنا و ناآگاه وارد مجلس شوند و عامدانه و ناآگاهانه بر علیه کارگران عمل کنند. خوشبختانه آقای محجوب اشراف کاملی به قوانین دارند و تبعات تصویب یک قانون را می‌دانند.»

به گفته‌ی رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی، با نبود آقای محجوب در مجلس، بخش‌های مرتبط با کارگران مانند سازمان تامین اجتماعی به تعهداتشان در قبال آنها یا بازنشستگان عمل نمی‌کنند.

وی افزود: «برای نمونه امروز می‌بینیم که سازمان تامین اجتماعی عامدانه متناسب‌سازی را به زیان کارگران بازنشسته به اجرا درآورده است و آن را به گردن نرم افزار می‌اندازد. اگر فردی آشنا در مجلس باشد، می‌تواند جلوی این تخلفات را بگیرد.»

حاجی زاده تصریح کرد: «اگر مجلس مصوب کرد که دولت باید بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کند، فردی هم باید در مجلس باشد که موضوع را پیگیری کند. متناسب‌سازی مطالبه‌ای 12 ساله است و بحث امروز و دیروز نیست و اگر امروز شاهد تصویب قانونی برای پرداخت بدهی دولت هستیم، به خاطر تلاش‌های آقای محجوب و همکاران دیگر ایشان در ادوار مجلس است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز