خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران کشت و صنعت میرزا کوچک خان بیکار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۶۴۹

برخی منابع کارگری از بیکاری نماینده صنفی کارگران شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان که در ۵۰ کیلومتری جاده خرمشهر به اهواز کار می‌کنند، گفتند: «سیدسلمان آلبشو» از کارگران قراردادی و نماینده کارگران کشت و صنعت میرزا کوچک خان است که بعد از تعطیلات نوروز سال جاری اجازه حضور در این واحد تولیدی را نیافت.

این کارگران در توضیح مخالفت خود با تعدیل نماینده خود گفتند: آقای آلبشو با ۲۲ سال سابقه کار از سه سال پیش از سوی کارگران شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان به عنوان نماینده قانونی کارگران؛ مسئول پیگیری مطالبات صنفی کارگران بود. بخش زیادی از مطالبات کارگران این شرکت مربوط به اجرای ناقص طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت نشدن حق غذا و ایاب و ذهاب و جمعه‌کاری کارگران و موضوعات از این دست بوده است.

این کارگران با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های نماینده آن‌ها جنبه صنفی و قانونی داشته است، ضمن درخواست بازگشت به کار وی، گفتند: انتظار می‌رود لااقل نمایندگان کارگری تشکل‌های قانونی از مصونیت و چتر حمایتی برای دفاع از حقوق کارگران یک واحد تولیدی برخوردار باشند. این نوع اقدامات، کارگران را نسبت به این نوع تشکل‌ها بدبین می‌کند. چرا یک نماینده کارگری باید به اتهام «پیگیری مطالبات قانونی حدود ۱۷۰۰ کارگر شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان حق ورود به محل کار خود را نداشته باشد؟!

همکاران این فعال کارگری گفتند: کارفرما به بهانه اتمام قرارداد کار در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹ به آقای آلبشو در روزهایی که وی درگیر بیماری کرونا بود، نامه تعدیل از کار را صادر کرده است.

به گفته آنها؛ چندین سال است با پیگیری آقای آلبشو طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران در حال اجراست اما اجرای آن به صورت کامل انجام نمی‌شود. در عین حال مابه‌التفاوت طرح طبقه‌بندی مشاغل سالهای ۸۴ تا ۹۶ کارگران به صورت کامل پرداخت نشده است. به همین دلیل آقای آلبشو این موضوعات را پیگیری می‌کرد. همچنین ایشان پیگیر حق مرخصی کارگران مشاغل سخت از ۳۰ روز به ۴۵ روز بود چراکه حق مرخصی کارگران مشاغل سخت هم اکنون در این واحد به جای ۴۵ روز، ۳۰ روز در نظر گرفته می‌شود.

کارگران در ادامه گفتند: از قرار معلوم کارفرما قصد ندارد آقای آلبشو را به کارش بازگرداند از سوی دیگر تا زمانی که اعتبارنامه نماینده کارگران در درون واحدهای صنفی اعتبار دارد کارفرما در صورت اتمام مدت قرارداد کاری وی، نمی‌تواند او را از کار اخراج کند.

بر اساس این گزارش، نماینده کارگران کشت و صنعت میرزا کوچک خان بعد از پیگیری ماجرای اخراجش از جانب کارفرما به توصیه همکارانش به اداره کار شهرستان خرمشهر شکایت کرده و در حال حاضر پرونده دادخواست وی در جریان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز