خبرگزاری کار ایران

کارگران شرکتی تعمیرات جاری راه آهن تهران پیگیر مشکلات صنفی/ طرح طبقه بندی بدرستی اجرا نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۵۶۸

کارگران شرکتی شاغل در واحد تعمیرات جاری راه آهن تهران خواستار حل مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران تعمیرات جاری راه آهن تهران خواستار حل مشکلات صنفی خود شدند. این کارگران نسبت به شیوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود و عدم اجرای طرح تجمیع در این واحد ریلی انتقاد دارند.

به گفته کارگران واحد تعمیرات جاری راه آهن تهران؛ یکی از اصلی‌ترین مشکلات کارگران واحد تعمیرات جاری اجرای ناقص طرح طبقه‌بندی مشاغل است که بعد از سال‌ها هنوز به درستی اجرا نمی‌شود.

کارگران گفتند به منظور اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در یک واحد خدماتی یا صنعتی لازم است که کمیته‌ای برای کارشناسی نحوه اجرای آن در آن واحد تشکیل شود اما آنچه عملاً در این بخش از راه آهن اتفاق افتاده، یک ترمیم حقوق جزئی بود که با اجرای ناقص آن رضایت کارگران بدست نیامده است.

کارگران گفتند: از سال ۸۷ طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران واحد تعمیرات جاری راه آهن تهران قابل اجرا بود که با دوسال تاخیر انجام شد. در حال حاضر  هم مابه‌التفاوت طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران تعمیرات جاری تهران از دی ماه ۹۶ تا دی ماه ۹۸ پرداخت نشده است.

آن‌ها در ادامه با بیان اینکه کارگران از اجرای نصفه نیمه طرح مشاغل بندی رضایت ندارند، تصریح کردند؛ حق ایاب و ذهاب و جذب کارگران این واحد با اجرای این طرح حذف شده و از اردیبهشت سال ۹۶ سنوات هم دریافت نکرده‌ایم.

کارگران این واحد ریلی در ادامه مشکلات صنفی خود با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا حق غذای کارگران نیز قطع شده و در عوض به هر کارگردر حدود ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان بابت هزینه غذا پرداخت می‌شود، افزودند؛ با توجه به گرانی مواد غذایی با این مبلغ حداقلی چیزی به عنوان غذا نمی‌شود تهیه کرد در عین حال هیچ بوفه‌ای در محل کار کارگران تعمیرات جاری دیزل‌ها وجود ندارد.

کارگران تعمیرات جاری راه آهن تهران در ادامه با بیان اینکه مطالبه بعدی ما اجرای طرح تجمیع است، افزودند؛ تعدادی از همکاران ما در سایر واحدهای راه آهن طرح تجمیع شده‌اند ولی در این رابطه برای کارگران واحد تعمیرات جاری تهران اقدامی صورت نگرفته است متاسفانه علیرغم پیگیری‌های فراوان کارگران، هنوز هیچ حمایتی از طرف مسئولان، شامل حالمان نگردید. این در حالیست که کارگران واحد تعمیرات جاری در تمامی فصول در سرما و گرما به کارهای سخت و طاقت فرسا مشغول هستند.

همچنین کارگران تعمیرات جاری راه آهن تهران گفتند که شرکت طرف قرارداد هنوز تمهیدات قابل قبولی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا انجام نداده است. از طرفی کارگران توانایی مالی خرید برخی لوازم بهداشتی را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز