خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری شوشتر چهارماه مزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۷۶

بیش از ۵۰۰ کارگر شاغل در مجممموعه شهرداری شوشتر چهار ماه معوقات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند.

جمعی از کارگران شهرداری شوشتر در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از چندین ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده خبر دادند.

یکی از کارگران گفت: حدود ۵۰۰ نفر در مجموعه شهرداری شوشتر، به صورت پیمانکاری، قراردادی و رسمی مشغول به کار هستیم که دست‌کم چهار ماه مطالبات مزدی‌مان به تاخیر افتاده است.

او با بیان اینکه چندین سال است با مشکل معوقات مزدی روبرو هستند، در ادامه گفت: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم حقوق آبان ۹۹ بود که روز ۲۰فروردین ماه سال جاری به حساب کارگران واریز شد.

به گفته وی؛ عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های ما به وجود آورده است.

او در ادامه درباره معوقات بیمه‌ای خود و همکارانش گفت: چندین ماه مطالبات بیمه‌ای داریم که مربوط به سالهای ۹۶ و ۹۷ است.

او با بیان اینکه مطالبات کارگران در سالهای قبل بیشتر بود که بخش زیادی از آن با ورود شهردار جدید پرداخت شد، افزود: شهردار تمام تلاش خود را برای به‌روز کردن مطالبات کارگران انجام می‌دهد اما کمبود منابع مالی مانع این کار می‌شود.

این کارگر با بیان اینکه علارغم وعده پرداخت حقوق از سوی مسئولان شهری هنوز مشخص نیست چه زمانی قرار است این معوقات پرداخت شود، در خاتمه گفت: نداشتن احساس مسئولیت و بی‌توجهی برخی مسئولان به استیفای حقوق کارگران حوزه خدمت‌شان باعث شده مشکلات این کارگران همچنان پابرجا بماند و کارگران نتوانند به حقوق اولیه صنفی خود دست یابند.

او گفت: اخیرا دو نفر از مدیران و کارشناسان شهرداری شوشتر به اتهام تخلفات مالی ازسوی مراجع قضایی شهرستان بازداشت شده‌اند.

طبق اظهارات این کارگر تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران در مجموعه شهرداری‌های شهرشوشتر درحالی ادامه دارد که فشار اعضای شورای شهر برای ساخت برخی پروژه‌های غیرضروری در شهر همچنان ادامه دارد.

این کارگر کمبود نقدینگی و بدهی‌های شهرداری در زمان شهردار قبلی را دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران عنوان کرده و گفت: در صورتی که منابع مالی شهرداری تامین شود، شهردار در اولین فرصت مطالبات کارگران را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز