خبرگزاری کار ایران

کارگران روغن نباتی جهان هنوز موفق به وصول مطالبات قدیمی خود نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۰۱

کارگران شاغل در کارخانه روغن نباتی جهان می‌گویند هنوز موفق به دریافت مطالبات قدیمی سالهای ۹۳ تا ۹۷ خود نشده‌اند.

کارگران روغن نباتی جهان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۸۵ کارگر در کارخانه روغن نباتی جهان با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که علارغم مطالبات یک ماهه جاری، هنوز موفق به دریافت مطالبات قدیمی سالهای ۹۳ تا ۹۷ خود نشده‌اند.

این کارگران با بیان اینکه در این اوضاع اقتصادی و علیرغم وجود تهدید کرونا، مطالبه جدید کارگران این واحد فقط یک ماه حقوق اسفند ۹۹ است که هنوز پرداخت نشده است، افزود: علارغم آن، کارگران یک مطالبه قدیمی دارند که مربوط به سال ۹۳ تا اسفند ۹۷ می‌شود که پرونده شکایت آن چندین سال است در اداره کار زنجان باز است.

این کارگران با بیان اینکه عیدی سال ۹۹ خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌ایم و کارفرما از هر کارگر رقمی حدودا ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان کسر کرده است، در تشریح وضعیت مطالبات قدیمی خود اظهار داشتند: این مطالبه قدیمی مربوط به چندین ماه حقوق و اضافه کاری، حق شیفت و جذب، حق ایاب و ذهاب و لباس کار و... می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر روغن نباتی جهان با حداقل ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، گفتند: فعالیت این کارخانه از ۱۴فروردین ماه سال جاری آغاز شده و کارگران با تصفیه روغن مشغول آماده‌سازی آن برای تولید بودند که در نهایت دیروز چهارشنبه تولید روغن برای عرضه به بازار مصرف آغاز شده است.

کارگران این کارخانه در بخش دیگری از مشکلات خود با اشاره به اینکه تنها نگرانی ما امنیت شغلی است، در ادامه افزودند: متاسفانه در هر هفته دو تا سه روز به بهانه‌های مختلف همانند نداشتن مواد اولیه، نبود روغن آماده، نبودن کارتن بسته‌بندی و…تولید انجام نمی‌شود.

کارگران روغن نباتی جهان در خاتمه افزوند: ظرفیت تولید در این کارخانه به حدی بالاست که اگر مسئولان بخواهند به این واحد تولیدی کمک کنند ضمن تامین روغن استان زنجان می‌تواند تامین کننده حداقل ۴ تا ۵ استان همجوار نیز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز