خبرگزاری کار ایران

چرا سازمان فقط احکام میانه‌بگیران را اصلاح می‌کند؟ / از کارافتادگان حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی دارند!

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۶۳

برخی مستمری بگیران از کار افتاده از مستمری پایین خود انتقاد دارند و خواستار اصلاح احکام شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیستم فروردین ماه احکام بازنشستگان کارگری صادر شد اما این احکام برای گروه‌های مختلف مستمری‌بگیر رضایت‌بخش نبود. یکی از گروه‌های ناراضی، ازکار افتادگان هستند که می‌گویند باید در احکام صادره به سرعت تجدیدنظر شود.

نمایندگان این گروه می‌گویند: تامین اجتماعی به جای انجام تعهدات قول داده شده درصدد انجام و تغییر احکام میانه بگیرها است و همین امر موجب اختلاف بین بازنشستگان شده چراکه سازمان تامین اجتماعی به جای حل عادلانه مساله، باعث ناراحتی گروه‌های مختلف شده است. در این میان همواره تکرار می‌کنند که ما حقوق حداقل‌بگیران با ۳۰سال پرداختی و با ۲فرزند را به ۴۳۰۰رسانده‌ایم درصورتی که این امر صحت ندارد.

آن‌ها می‌گویند: براساس قانون، حکام از کارافتادگان کلی و بازماندگان باید ۳۰سال محسوب شود ولیکن این امر محقق نشده و حقوق ازکارافتادگان با کسر کسورات قانونی ۳میلیون ۶۰۰هزار تومان است که با توجه به وضعیت تورم در سال ۱۴۰۰ که به صورت ساعتی جابجا می‌شود، ازکارافتادگان با توجه به‌ عدم توانایی انجام کارهای خود و بالا بودن قیمت دارو و ویزیت دکتر، واقعا نمی‌دانند چه باید بکنند. برای بازماندگان ارقام حقوقی از این هم پایین‌تر است.

آن‌ها اضافه کردند: بازنشستگان و از کارافتادگان و بازماندگان خواستار این هستند که سازمان بار دیگر با بازنگری در احکام آن‌ها، متناسب‌سازی مرحله دوم را از اسفند ماه در پایه حقوق حساب کرده و با افزایش درصد سالیانه مبلغ قابل قبولی به حقوق اضافه نماید و مابه‌التفاوت همسان‌سازی مرحله دوم را از مرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز کند و در رابطه با آن ۸۹ هزار میلیاردی که توسط مجلس شورای اسلامی جهت رد دیون به تامین اجتماعی تعلق گرفته، شفاف‌سازی کند که قرار است چه مقدار از این پول جهت متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ مصرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز