خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران راه‌آهن «سیاه بیشه لوشان» از معوقات مزدی و مشکلات بیمه تکمیلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۳۵۲

کارگران شاغل در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن «سیاه بیشه لوشان» از معوقات مزدی و مشکلات بیمه تکمیلی خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شاغل در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن سیاه بیشه لوشان (ناحیه شمال ۲) که به‌صورت قراردادی تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری در خطوط ریلی مشغول کارند، با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، گفتند: باتوجه به اینکه کارگران این ناحیه حداقل‌های مزدی را دریافت می‌کنند، پرداخت نشدن حدود دو ماه مزد، مشکلات معیشتی آن‌ها را دو چندان می‌کند.

این گروه از کارگران علارغم رضایتی که از رئیس حوزه محل فعالیت خود دارند، مدعی‌اند که نیمی از حقوق بهمن و حقوق کامل اسفند ۹۹ خود را به همراه نیمه نخست فروردین ۱۴۰۰ از کارفرما طلبکارند.

آنها درباره مشکلات بیمه تکمیلی خود افزودند: هر ماه کارفرما مبالغی را از دستمزد کارگران خطوط ابنیه راه آهن بابت بیمه تکمیلی کسر می‌کند اما به حساب شرکت‌های بیمه گذار واریز نمی‌کند.

کارگران با بیان اینکه در حال حاضر شش سال است ما کارگران سیاه بیشه لوشان در استان گیلان از خدمات بیمه تکمیلی و امکانات درمانی آن محروم هستیم، افزودند: چرا باید پیمانکار طبق قراردادی منعقد شده ماهیانه مبلغ ۱۷۴ هزارتومان از حقوق حداقلی کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر کند اما به حساب شرکت‌های بیمه گذار واریز نکند. این اقدام شرکت پیمانکار ظلم در حق کارگران و خانوادهایشان است.

به گفته آن‌ها، امروز بیمه تکمیلی سوهان روح کارگران ابنیه فنی شده است. شرکت‌های بیمه‌گر نباید قرارداد بیمه تکمیلی را به گونه‌ای منعقد کنند که کارگران دست‌شان به جایی بند نباشد و برای پوشش بیمه تکمیلی متکی به کارفرمایان باشند. در حال حاضر چندین سال است علارغم اعتراضات مکرر کارگران ابنیه فنی، کارفرما هیچ عکس‌العملی به مطالبات کارگران ندارد و هر روز مشکلات بیشتر می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه ما با بیمه‌های درمان تکمیلی و رویه‌ای که پیمانکاران در پیش گرفته‌اند به شدت مخالفیم در ادامه افزودند: ما کارگران قانون الزام درمان تامین اجتماعی را داریم که از سال ۱۳۶۸ در مجلس تصویب شده است. بر اساس این قانون بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی مکلف به ارایه خدمات به کارگران و بازنشستگان هستند و دیگر نیازی به بیمه تکمیلی و تحمل مشکلات آن نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز