خبرگزاری کار ایران

تجمع بازنشستگان مقابل ادارت شهرستانی تامین اجتماعی/ اعتراض به برابر نشدن مستمری با هزینه سبد معیشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۲۰۳

بازنشستگان تامین اجتماعی از دقایقی پیش در شهرستان‌ها مقابل ادارات تامین اجتماعی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بازنشستگان تامین اجتماعی به عدم افزایش مستمری خود متناسب با هزینه‌های سبد معیشت که 6 میلیون و 89 هزار تومان تعیین شده، معترض هستند و می‌گویند که حداقل مستمری باید به این مقدار نزدیک یا با آن منطبق شود.

بر همین اساس بازنشستگان خواهان اجرای صحیح متناسب‌سازی مرحله‌ دوم هستند و می‌گویند که نباید با اجرایی مرحله دوم همچنان بازنشستگان حداقلی‌بگیر زیر خط هزینه‌های سبد معیشت مستمری دریافت کنند.

بازنشستگان همچنین خواهان توجه به وضعیت کف‌بگیران، بازماندگان و از کارافتادگان هستند که مستمری تعداد زیادی از آنها همچنان پایین‌تر از 4 میلیون تومان است.

مورد دیگری که بازنشستگان به آن اعتراض دارند عدم محاسبه متناسب‌سازی مرحله اول در پایه حقوق بابت اعمال ماده 96 و افزایش سنواتی 1400 است.

عدم توجه به آرای دیوان عدالت اداری در مواردی متعدد ازجمله متناسب‌سازی مزایا با شاغلین و حکم دیوان در رابطه با مشاغل سخت و زیان‌آور، عدم توجه به ضرایب بازنشستگی سایر سطوح مزدی هم از دیگر مواردی است که بازنشستگان را نگران کرده است.

همچنین بازنشستگان جدید نسبت به عدم اجرای دقیق متناسب‌سازی برای خود معترض هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز