خبرگزاری کار ایران

تلاش بی‌نتیجه کارگران «فولاد مهر لردگان» برای بازگشایی این واحد صنعتی/ مسئولان کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۱۶۳

کارگران کارخانه تعطیل شده «فولاد مهر لردگان» از ادامه بیکاری خود پس از ۱۰ سال کار خبر دادند و گفتند: تلاش کارگران برای بازگشایی این واحد که از سال ۹۰ به دلیل برخی مشکلات تعطیل اعلام شده، بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری کارخانه «فولاد مهر لردگان» گفتند: کارخانه «فولاد مهر لردگان» که در استان چهار محال بختیاری فعالیت می‌کرد، پس از فوت مالک اصلی کارخانه و بروز مشکلات در زمینه تامین منابع مالی در سال ۹۰ با بحران مواجه شد که سرانجام این بحران، ثمره‌ای جز تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران نداشت.

به گفته این کارگران، کارگران در این مدت برای جلوگیری از خاموش شدن کوره‌ها و احیای کارخانه؛ بارها به نهادهای مختلف دولتی در استان چهار محال بختیاری مراجعه کرده‌اند اما با بی‌توجهی مسئولان و مدیریت کارخانه کوره‌ها خاموش و امید کارگران به یاس مبدل شد.

کارگران بیکار شده این کارخانه که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، اظهار داشتند: این واحد صنعتی حدود ۲۵۰ کارگر شاغل داشت که بعد از اعلام تعطیلی کارخانه به مرور تعدیل و بیکار شدند. شمار زیادی از این کارگران هنوز شغلی پیدا نکرده‌اند و به دنبال بازگشایی کارخانه هستند.

آن‌ها گفتند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار برای ما هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدیدی وجود ندارد اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه بزرگ صنعتی که در زمینه ساخت انواع محصولات فولادی فعالیت دارد، حمایت کند؛ می‌توانیم به کار قبلی خود بازگردیم و در کنار آن امکان اشتغال برای جوانان بیکار هم فراهم می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی در شرایطی تعطیل اعلام شد که سال‌ها تولید و بازار فروش خوبی داشت، در ادامه افزودند: در حال حاضر همه خطوط تولیدی کارخانه آماده تولید هستند و نیاز به حمایت وتجهیز دارند.

به گفته آنها؛ شرکت «فولاد مهر لردگان» از واحدهای صنعتی است که با احیای هر خط آن می‌توان برای حدود ۱۳۰ کارگر اشتغال ایجاد کرد.

آن‌ها با بیان اینکه بخشی از ماشین‌آلات این کارخانه توسط طلبکاران از کارخانه خارج شده و بخشی از آن باقی مانده است، در ادامه اظهار داشتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی استان چهار محال بختیاری مراجعه کردیم اما درمورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

کارگران «فولاد مهر لردگان» که خواهان بازگشایی دوباره کارخانه هستند، با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ از زحمتکشان به حق جامعه هستند، در خاتمه تصریح کردند: تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۲۵۰ کارگر به‌صورت مستقیم در این کارخانه است، از شما مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگران آن که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز