خبرگزاری کار ایران

کارگران مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور درخواست بازنشسگی دهند/ تایید بازنشستگی یک هزار و ۷۸۳ کارگر لرستانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۸۵۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: همه کارگران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی کنند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر بررسی شود.

به گزارش ایلنا، «علی آشتاب» به رسانه‌ها گفت: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور در سال ۹۹، کمیته بدوی با تشکیل ۳۶ نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل ۱۳ نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد.

آشتاب با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۷۸۳ کارگر این استان با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند، ادامه داد: از تعداد ۲ هزار و ۳۴۸ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده بود، یکهزار و ۷۸۳ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

وی با بیان اینکه اعضای کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده‌اند گفت: با توجه به شیوع کرونا، کارگران می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان‌آور به نشانی اینترنتی SAKHT. MCLS. GOV. IR ثبت کنند.

آشتاب تصریح کرد: بنابر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که تنشی بلاتر از ظرفیت طبیعی بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

آشتاب همچنین با اشاره به شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا گفت: کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط به خصوص ضد عفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز