خبرگزاری کار ایران

وعده‌ی کارفرما برای افززایش دستمزد کارگران واگن‌سازی زرند/ اعتراضات پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۳۳۵

در پی تاخیر وعده افزایش مزد کارگران کارخانه واگن‌سازی زرند، شماری از کارگران این واحد صنعتی در سه روز گذشته (۱۷.۱۸و۱۹فروردین) اجتماع صنفی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در واگن‌سازی زرند کرمان گزارش دادند به دنبال این اجتماع صنفی، کارفرما وعده داد که تا هفته آینده تکلیف افزایش دستمزد کارگران شاغل در این واحد صنعتی را روشن خواهد کرد و در نتیجه کارگران معترض  موقتا به اجتماع صنفی خود پایان دادند.

به گفته کارگران واگن‌سازی زرند، مدیریت این واحد صنعتی در مقام کارفرما وعده بازنگری دستمزدهای آن‌ها را قبل از آغاز سال جدید داده بود اما تاکنون عملیاتی نشده است.

کارگران واگن‌سازی زرند که از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند، می‌گویند به موجب توافقی که سال گذشته با مدیریت این واحد صنعتی در خصوص نحوه افزایش دستمزدها  انجام دادیم، قرار بود که دستمزدها اسفند ماه قبل از آغاز سال جدید جدا از افزایش سالانه حقوق توسط شورای عالی کار به میزان یک میلیون تومان برای هر کارگر افزایش یابد.

این منابع کارگری در تشریح دلیل این افزایش مزدی می‌گویند: آنچه شورای عالی کار هر ساله به عنوان دستمزد برای کارگران تعیین می‌کند کفاف مخارج زندگی کارگران واگن‌سازی زرند را نمی‌دهد در عین حال آنچه دریافت می‌کنیم در مقایسه با سایر کارگران مجموعه زیسکو بسیار ناچیز وتبعیض آمیز است. بنابراین با صحبتهایی کهبا  مدیرعامل مجموعه واگن‌سازی داشتیم، ایشان متقاعد شد به حقوق همه کارگران در اسفند ماه یک میلیون تومان اضافه کند اما ظاهرا با تغییرات مدیریتی که ایجادشده مدیرعامل تاکنون نتوانسته به وعده خود عمل کند.

در این رابطه «علیرضا ابراهیمی» رئیس اداره کار زرند گفته است که اعتراض کارگران واگن‌سازی به دلیل تقاضای آنها برای افزایش یک میلیون تومانی حقوق به صورت توافقی است که فراتر ازقانون و حقوق اداره کار می‌باشد.

او با بیان اینکه این کارخانه در حال حاضر هیچگونه عقب‌افتادگی مزدی و حقوقی به کارگران ندارد و این کارگران به دلیل فشارهای اقتصادی که به آنها وارد شده با کارفرما توافق کرده بودند  که یک میلیون تومان جدا از افزایش سالانه حقوق کارگران از سوی سورای عالی کار افزایش ده، گفت: این موضوع یک خواسته داخلی و درون‌سازمانی است و ان‌شاالله به زودی با توافق دو طرف حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز