خبرگزاری کار ایران

پس از ابلاغیه خبرساز درباره عدم عرضه مرغ قطعه شده بسته بندی؛

هزاران کارگر در آستانه اخراج در ابتدای سال نو!

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۷۳۵

ابلاغیه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور مبنی برعدم عرضه مرغ قطعه شده بسته‌بندی و تعطیلی بسیاری از مراکز معتبر قانونی فروش این محصولات در ابتدای سال ۱۴۰۰، موجبات اخراج و بیکاری هزاران پرسنل شاغل در این صنعت را در پی داشته است.

به گزارش ایلنا، با تعطیلی شرکت‌های رسمی فعال و مجاز و حذف آن‌ها شاهد رشد کارگاههای غیر مجاز زیر زمینی و غیر بهداشتی بوده‌ایم که باعث‌عدم کنترل و نظارت توسط ناظرین دامپزشکی و بهداشتی به آن‌ها شده است. این اتفاق در شرایطی‌ست که نیاز واحدهای بیمارستانی و خدماتی در شرایط بحرانی کرونا به محصولات قطعه‌بندی و تفکیکی آماده مرغ بهداشتی بیش از پیش شده است و ثبت درخواست‌های آن‌ها افزایشی جدی را در پی داشته است.

با حذف محصولات قطعه‌بندی بسته‌بندی مرغ از بازار وعدم عرضه آن در فروشگاههای زنجیره‌ای و خلا بوجود آمده در این بخش موجبات نارضایتی عمومی و برخی سوء استفاده‌ها مهیا شده که در روزهای اخیر این موضوع در فضای رسانه‌ای کشور نیز بازتاب داشته است. تعدیل نیرو و خبر اخراج هزاران کارگر این صنایع در ابتدای سال جدید از دیگر گمانه زنی‌های رسانه‌ای این حوزه است.

هزاران کارگر در آستانه اخراج در ابتدای سال نو!

تصمیمات مورد بحث به مرور باعث هدایت مشتریان و مصرف کنندگان محصولات قطعه‌بندی و بسته‌بندی به سمت مرغ فروشان فله‌ای و تشدید صفوف و ازدحام در شرایط کرونایی را باعث شده که انتشار تصاویر آن‌ها موجبات سواستفاده رسانه‌های بیگانه علیه کشور را فراهم آورده است.

کارشناسان معتقدند عدم فعالیت شرکت‌های مجاز قطعه‌بندی و بسته‌بندی معتبر که درصدد ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه بوده‌اند منجر به بروز بحران‌های اقتصادی خواهد گردید و عملاً تناقض آشکار با شعار محوری سال تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع است و عملاً جز ایجاد موانع وعدم پشتیبانی ماحصلی در پی نخواهد داشت.

تصمیمات مقطعی و غیرکارشناسی پس از تعطیلات نوروزی و مطابق سنوات قبل در شرایطی که بازارِ تقاضا با رکود فصلی مواجه است، هیچ کمکی به ازدیاد تولید و عرضه و ساماندهی مرغ نخواهد کرد.

برخی فعالین محیط زیست بر این باور‌ هستند که تهدید بهداشت عمومی و از بین رفتن زحمات چندین‌ساله نظام توزیع بهداشتی این صنعت با ورود پوست و ضایعات لاشه مرغ به سطح شهر و منازل شهروندان بطوری که حدود ۳۰٪ از وزن مرغ‌های توزیعی شامل پوست و ضایعات و دور ریز می‌باشد که نهایتاً از منازل به زباله‌های شهری انتقال و موجبات تشدید آلودگی محیط زیست می‌گردد.

سایز درشت و اندازه خارج از استاندارد مرغهای عرضه شده در روزهای اخیر و محتویات شکمی که به صورت کامل تخلیه نشده است نشان از سوءاستفاده برخی مرغداران و کشتارگاه‌ها از عدم عرضه آن در شب عید و اسفند ماه است. به نظر می‌رسد این نوع توزیع عجولانه پس از افزایش قیمت توسط قرارگاه ساماندهی مرغ از ۲۰۴/۰۰۰ ریال به ۲۴۹/۰۰۰ ریال صورت پذیرفته که تا حدود زیادی، هم به عرضه بیشتر و هم به تقاضای کمتر منجر گردیده است.

هزاران کارگر در آستانه اخراج در ابتدای سال نو!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز