خبرگزاری کار ایران

به وضعیت یک کارگر ساختمانی رسیدگی می‌شود/ تامین اجتماعی این کارگر ساختمانی را بازنشسته می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۳۶۶

اسعد صالحی از رسیدگی به وضعیت کارگر ساختمانی نورآباد استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های اسلامی کارگران ساختمانی استان کرمانشاه در ارتباط با خبر منتشر شده در ایلنا با عنوان «درد دل‌های یک کارگر ساختمانی؛ برای بازنشستگی باید ۱۰ ماه بیمه خویش‌فرما شوم/ درآمد ماهیانه‌ام ۳۰۰ هزار تومان است/ توان پرداخت هزینه ۷۰۰ هزار تومانی خویش‌فرما را ندارم» توضیح داد: شرایط این کارگر ساختمانی را از طریق معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی پیگیری کرده‌ایم، مسئولان تامین اجتماعی از رسیدگی به وضعیت این کارگر ساختمانی و بازنشستگی او خبر داده‌اند.

او ادامه داد: شرایط این کارگر به هیچ وجه مناسب نیست و نیاز به حمایت دارد. دستمزد ماهانه او معادل 300 هزار تومان است که به هیچ وجه توانایی پرداخت حق بیمه خویش‌فرما را ندارد. تصمیم بر این است که او بازنشسته شود و بدهی او به سازمان به صورت اقساطی از محل مستمری او تامین شود. بخشی ناچیزی از مقرری او به عنوان اقساط کسر خواهد شد.

صالحی با انتقاد از شرایط بازنشستگی بیمه کارگران ساختمانی با ۳۵ سال سابقه گفت: این شرایط بسیار غیرمنصفانه است و مشکلات بسیاری برای کارگران صنعت ساختمان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز